Jump to content

Armalite praktisk rifle


Mountain-man

Recommended Posts

  • 6 months later...

Snakket med eieren av fabrikken i forige uke og de har ikke kommet noe videre med og få kamret de om og godkjent de i .308.

Som han sa så står det på blokka men er ingen prioritert oppgave da hjemmemarkedet for tiden er umettelig, på disse

våpnene.

Så svaret er nok i hovedsak nei da state dep. som nevnt ikke gir eksporttilatelse på våpen i 7,62 til sivile.

Link to comment
Share on other sites

Er den merket med 308 eller 7,61x51?

Mark er av en eller annen grunn lite interesert i og gjennomføre godkjenningen av AR-10

i 308.

Får håpe hjemmemarkedet faller sammen slik at de begynner og prioriterer eksportmarkedet.

Det er laget noen veldig få AR-10 lowere i 308 men disse er pr. def. ikke godkjent av ATF. ol der borte.

Går selv og venter på svar fra Statedep. om eksport av noen AR-10 men det drar i langdrag.

Er forøvrig veldig fornøyd med AR-15 riflene fra Armalite de er presise og robust laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble også tilbudt en av disse Ar10 som var inne hos Kripos for godkjenning men avstod, ville ha en som ikke Kripos hadde klåd på, og demontert osv.

Får da godkjenningen var gjennomført trudde jeg det bare var snakk om 4-8 uker før en sending var inne, fikk den forståelsen da.

Men nei da, slik gikk det selfølgelig ikke! :(

Andre rifler av slik art som er tilgjengelig som DPMS riflene i 308 er jo direkte stygge, Ar rifle uten dust cover og flammedemper, ingen bajonett feste osv, nei takk, Sauer har jeg fra før !

Men da ser det alltså ut til att man kan skrinlegge Armalite riflene!

Jeg får vel kjøpe meg en Ar15 igjen, eneste av Ar riflene som man kan få som ser vetig ut, og ikke ser ut som noe fra Star wars!

Link to comment
Share on other sites

Ble også tilbudt en av de omtalte men takket som deg nei for og vente på de som sto ferdige på fabrikken

for norge ifg. JAG. men dengang ei.

24" er forøvrig ute av spekteret til armalite da de hadde problemer med disse pipene nå er det 20" som gjelder.

Synd de rotet det så til for seg med løfter som ikke ble holdt gang på gang, for dagens produkter fra Armalite er

etter min erfaring i det øvre skiftet mtp. AR våpen.

Er forøvrig i hovedsak enig med deg at AR-10 fra DPMS ikke har utseende med seg, et unntak er SASS versjonen som ikke har skinneforhøyer integrert i upper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Er den merket med 308 eller 7,61x51?

Mark er av en eller annen grunn lite interesert i og gjennomføre godkjenningen av AR-10

i 308.

Får håpe hjemmemarkedet faller sammen slik at de begynner og prioriterer eksportmarkedet.

Det er laget noen veldig få AR-10 lowere i 308 men disse er pr. def. ikke godkjent av ATF. ol der borte.

Går selv og venter på svar fra Statedep. om eksport av noen AR-10 men det drar i langdrag.

Er forøvrig veldig fornøyd med AR-15 riflene fra Armalite de er presise og robust laget.

 

stemplet 7,62, beklager sent svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...