Jump to content

Innkjøp av rifle


KBF

Recommended Posts

Jeg skal gå til innkjøp av jaktrifle med tilbehør i vinter og utpå våren. Skal brukes primært til hjortejakt og på skytebanen.

Har seff sett meg ut litt hva jeg har lyst på. Tenker på å bruke +- 15000,-

 

Rifla: Remington 700 SPS .308win (Kan noen bekrefte om DM utgaven kommer i .308?)

Optikk: Trijicon Accupoint 2.5-10x56 (Kjøpes fra utlandet)

Kikkertmontasje: Hva er bra\lurt å kjøpe???

 

 

Rifla har jeg vert å sett på i en sportsforretning og den passer meg helt utmerket på kolbelengd og grepet passet handa mi fint, Tikka T3 er jo også en aktuell kandidat. Kikkertsikte har jeg lyst på siden jeg har brukt Trijicon ACOG i forsvaret en god del. Syns dem er meget gode og rekner med at kvaliteten ikke er dårligere i Accupoint serien. Får jo god omtale i tester også.

 

Har noen innvendinger eller tips så er det bare til å komme med de!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en helt OK pakke. Remington 700, uansett variant, er kanskje ikke det mest spennende som finnes, men de er gjennomprøvd og fungerer, og det finnes en uendelighet av tilpasset utstyr til dem. Trijicon er etter min erfaring optisk OK, men IKKE i Zeiss-klasse. De er solide og stabile.

Ad montasjer vil jeg anbefale Leupold QR - både baser og ringer er i stål, de lar deg montere kikkerten så lavt som mulig, og de kombinerer hurtigkobling med presis nok tilpasning til å holde innskytingen ved demontering/montering. Og så er de behaglig priset.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...