Jump to content

Endre skytetider i baneinstruksen?


Gunman76

Recommended Posts

Jeg er medlem i en pistolklubb som har egen bane på et "skytesenter" der det er 2 haglebaner, 1 Dfs bane med 100, 200 og 300 meter og den nevne pistolbanen.

 

I baneinstruksen på pistolbanen står det at det ikke er lov å skyte før klokken 1700, og da skytes det selvfølgelig ikke før dette. Det er imidlertid flere av oss som kunne tenke oss å skyte på dagtid grunnet at vi er pensjonister, jobber turnus etc etc.

 

Det snåle er at haglebanen kan skyte fra klokken 1100. Dfs banen er jeg usikker på men jeg tror de også har i sin instruks at det skal skytes etter 16-17 tiden.

 

Hvordan kan jeg gå frem for å eventuellt kunne fått endret skytetidene i instruksen. Skjønner at jeg må ta kontakt med det stedlige våpenkontoret men er det noen som har holdt på med dette som kan gi meg noen gode råd før jeg evt tar kontakt?

Link to comment
Share on other sites

Våpenkontoret har ikke noe med dette å gjøre, derimot er ditt lokale politikammer/lensmannskontor riktig adresse.

 

Men så vidt jeg vet er det klubbens styre som må behandle dette, og be om godkjenning av ny baneinnstruks hos politiet.

Det er også muligheter for at kommunen er innblandet (støy restriksjoner i området, har jo blitt så moderne).

 

Korrekt fremgangsmåte, får man hjelp til hos både DFS og NFS.

Link to comment
Share on other sites

Riktig, mye av problemet er at styret i klubben ikke er veldig interressert i å gjøre noe med dette. "Nei, huff er jo bra slik det er nå....koster masse penger etc " er den gjennomgående kommentaren når dette blir luftet.

 

Blir nok dårlig med endringer av skytetider her da gitt.... Grunnen til at jeg nevnte våpenkontoret er at jeg ser at det er lederen på våpenkontoret som har skrevet under alle baneinstruksene i området.

 

Hadde bare lyst til å gjøre litt research på prosessen som må til for å eventuellt kunne forklare styret om hva som må gjøres. Skjønner dette med støyrestriksjoner men det skytes jo på de andre banene så skyting på dagtid er det jo uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...