Jump to content

Valg av 9mm pistol.


Tjukken

Recommended Posts

Ja det var et godt spørsmål, skjønner vel at jeg ikke er dreven...

Hadde tenkt meg å satse på feltskyting, for vil heller satse på presisjon med 22.

Og 22 ønsker jeg å legge litt penger i, så derfor venter jeg med å kjøpe en matcpistol til økonomien passer.

Hadde tenkt å få meg et greit våpen (9mm) for 3-4 tusen....

Og 9mm kan en jo stille med i flere klasser?

Link to comment
Share on other sites

Ja det var et godt spørsmål, skjønner vel at jeg ikke er dreven...

Hadde tenkt meg å satse på feltskyting, for vil heller satse på presisjon med 22.

Og 22 ønsker jeg å legge litt penger i, så derfor venter jeg med å kjøpe en matcpistol til økonomien passer.

Hadde tenkt å få meg et greit våpen (9mm) for 3-4 tusen....

Og 9mm kan en jo stille med i flere klasser?

 

Det samme gjorde jeg. Ble en CZ75B som min første 9mm. Etterpå har det blitt en SP-01 Custom Shadow også. Den gml Duotone 75Ben har nå begynt å få endel nye deler, som ny hammer, nye fjærer, grep, magbrønn, nye sikter. Godt våpen, stor mulighet for mye egen "costumisering" til den man selv kunne tenkt seg og passer. Evt en 1911 i 9mm har man også mye mulighet for sånt, men 1911 i 9mm er jo litt som å banne i kirka da....

 

Først og fremst, kjenn og prøv. la det styre mye av valget.

Link to comment
Share on other sites

http://www.czub.cz/en/catalog/79-pistol ... SP-01.aspx

eller

http://www.czub.cz/en/catalog/79-pistol ... TICAL.aspx

 

Min har nå gått 1500 skudd uten en ENESTE feilfunksjon! Den er dønn standard, har ikke gjort noe med den.

Det påstås flere steder at mange eksemplarer har gått 5000 skudd uten en eneste feil.

De spiser iallefall alt av 9mm ammo uten noe tull.

Link to comment
Share on other sites

Du Hveem....

Hvorfor blander du inn en pistol som ligger i en prisklasse over det trådstarter lurer på?

Gidder du ikke å lese inleggene i tråden, eller er du bare så ivrig på å vise at du kan noe at du må komme med irrelevant informasjon.

 

Hadde Trådstarter sagt han kunne strekke seg til 5-6000 ville muligheten vært større og defintivt CZ SP01 serien vært anbefalt. Men den gjør ikke så mye mer en det en vanlig 75 vil gjøre. Bortsett fra en litt høyere potensiell egenpresisjon og lavere følt rekyl på grunn tyngre våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er 9mm godt plassert i safen. Da er jeg fornøyd både med pistolen og handelen. Det ble en CZ 75 para, med gummigrep på skjefet. Pistolen ser ut til ikke å ha blitt brukt, og skal være skutt kun noen hundre skudd......

Er kjøpt i butikk i 2001, og jeg ga 2000. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...