Jump to content

Meopta 4-12x40 noen med erfaring??


martinJ

Recommended Posts

Titter på ny kikkert til scouten da jeg vil ha litt mer forstørrelse, vil helst ha 10-12 og ser mest på 40 lyåpning da jeg vil ha en kikkert med litt lav profil.

Har sett at Meopta 4-12x40 er en ganske rimelig kikkert og meopta ar jo et brukbart rykte. er det noen som har erfaring med denne kikkerten?

Har også kikket på andre kikkerter i samme prisleie 4-6laken, hovedsaklig leupold og nikon, samt billigzeissn til xxl, men ekke så keen på å handle hos sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Vel, som nybegynner og uten å ha testet siktet i mørket eller skutt vilt for det så får du ta min erfaring for det den er verdt.

 

Jeg har Meostar R1 4-12 x 40, og opplever kikkerten som klar og fin, lett å operere, med fine justeringer (definerte, merkbare klikk, repeterbare). Jeg har ikke teste de dyre merkene så kan ikke sammenligne, men opplever den som merkbart klarere og lysere enn min Leupold VX-1 3-9 x 40 (skulle vel bare mangle, er en prisdifferanse der).

Link to comment
Share on other sites

tror jeg nok ender opp med meoptan da, leupold var også en het kandidat, men prisdifferansen på vx3 3,5-10 evt 4-14 x40 er kun et par hundrelapper. noen som har noen anbefalinger mht hvor jeg burde bestille kikkerten? ser de har den hos big5, sportsbutikken (m butler creek) og jakt og friluft til noenlunde samme pris

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...