Jump to content

erfaringer om heym generelt


skytter 35

Recommended Posts

Ikke at jeg har skutt med heym rifler,men dei e har sett på er jo smekre og fine våpen og dei ligg i den dyrere klassen,så man burde kansje si at dei bør vera presist og fint laga,men det er ikke sikkert det er ein bra bil sjølv om det står merseders på den.

man må vel berre finne ein forhandler å prøve våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Generelt er Heym kjent for å lage gode våpen. Fra ganske dyre til vanvittig dyre sådan. De vanvittig dyre er jo selvfølgelig brytevåpen (drilling, kombi, dobbeltrifle, enkeltrifle) som jeg mener har et meget godt rykte. Boltriflene er vel regnet som gode våpen med god utførelse. Personlig liker jeg ikke stokken på den nyeste boltrifla, men utover det tiltaler den meg. Sr20 som er den forrige modellen er en fin rifle som minner mye om Carl Gustav/Husquarna 1900 i konstruksjon,men med en litt mer eksklusiv/tysk følelse. Presise våpen med god boltgange og fin utførelse. Hva slags Heym er det du lurer på da?

Link to comment
Share on other sites

En på jaktlaget har en SR21 som han er meget fornøyd med. Kjøpte den på Jaktdepotet ettersom de "kvitter" seg med Heym som står på lageret. Jeg mener personlig at de stokkene som står på deres børser er langt finere enn de du får på XXL. De selger dem også billigere.

 

Når det er sagt så er det XXL som har agenturet på Heym (sånn jeg har forstått det). Så all kjøp av deler må gå gjennom dem hvis du ikke finner andre smarte måter å gjøre det på. Nevnte mann på jaktlaget var ikke plagsomt imponert over leveringstiden fra XXL da de gjerne venter til de har en del bestillinger liggende. Dette er sikkert ikke noe problem hvis du skal ha ekstra magasin etc. men kan vel bli kjipt hvis det er større saker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...