Jump to content

Kombi i 12/89 - 223rem?


leoestby

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg kombi til gaupejakta,rådyrjakta og revejakta... Og lurer derfor på ett par ting:

 

*Finnes det kombi med magnum hagleløp?

 

*Finnes det kombi i syntetisk stokk?

 

Dette er altså ikke noe jeg absoulutt må ha, men kjekt å vite om det finnes i disse variantene...

 

Hadde tenkt meg rødpunkt sikte på den. Kalibret 223rem vill jeg ha pga at jeg har mye ammo

 

Anbefalinger av våpen mottages med takk. :-)

Link to comment
Share on other sites

Du kommer langt med standard 12/76 kamret hagleløp. Ser for meg at en eventuell kombi i 12/89 vil bli veldig klumpete og uhåndterlig jeg men. Jeg har aldri obervert kombinasjonsvåpen med det haglealternativet men.. Du får jo så mye fine ladninger om dagen i 12/76. Men jeg ville nok gått for en type randpatron iom at det er brekkvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte på combination gun 12-89 og fant fort ut at ihvertfall Finn Classic som nå produseres av Marocchi kan levers kamret slik. Om du trenger det er jo opp til deg. Selv tror jeg vel at heavvishot/wingmaster overgår de 89 lange patronene. Og, utvalget blir mye større om du kan nøye deg med 76 kammer.

Jeg vil også ha kravepatron i kombi/drilling. I hvertfall så lenge det er snakk om å plukke ut ei så lita pille som 223... Man skyter jo ikke allverdens med kombien uansett, så ammokostnadene blir ikke astronomiske om du går for en kravepatron som 5.6x50R, som dupliserer prestasjonene til 223.

Link to comment
Share on other sites

Takk for hurtige svar. :)

 

Det blir nok 12-76.

 

Er litt i tvil om jeg skal selge riflen min i 223rem, så da er jo ikke det et "must" med 223rem i kombien noe mer. Da har jeg jo flust av muligheter til å velge våpen.

 

Rustfritt og synt stokk skal jeg vel lete lenge etter???? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...