Jump to content

Trykkring/bul på Hausken demper


hoterhals

Recommended Posts

Jeg ser antydning til en ring rundt demperen min på 6,5x55 mauseren. Ringen/bulingen er ca rundt der løpet slutter inne i demperen. Iflg en reportasjoe om dette i sise JAKT anbefales ikke det å skyte mere med dette pga demperen da er sprekkferdig....?

 

Hvordan i huleste kan dette skje med en demper som kanskje har gått si 1000 skudd med vanlig 6,5x55 ammo, hvorav estimert 50 jaktskudd fabrikkrullet.

 

Er dette en reklamasjon/garantisak?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må vel det. er vel da å forstå fra Hausken egne sider at 6,5x55 er et magnumkaliber.. der vises det til at magnum må ha titan..

 

Var ikke snakk om det og ikke var jeg i slike tanker når demperen ble anbefalt, kjøpt og montert..

 

Ordner seg vel.. men er det slik at dette er farlig å skyte med..er i grunn det som er det viktige spørsmålet..for da skrus den av pronte!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Hausken standard alu i kal 6,5X55, og min er det ikke bule på. Løpet er 51 cm langt. Hvor mange skudd den er gått har jeg ikke oversikten på, men noen hundre er det blitt. Jeg anbefaler at du tar kontakt med Hausken å snakker direkte med han. Reklamasjonen kan rettes mot han via børsemaker/butikk.

Link to comment
Share on other sites

var borti det samme på min demper til et annet kaliber, var en kjapp telefon til hausken så var alt i orden, ingen spørsmål stilt fra hans side, fikk beskjed om å sende den inn så skulle han sende ny, sendte den onsdag, kom ny i posten fredag!! samtalen varte max 1 min, her snakker vi service på høyt nivå!

Link to comment
Share on other sites

Fekk stor bul på min hausken standard etter fyrste skotet med min 7,82 Warbird. Tenkte ikkje på att eg måtte ha demper med titan rør :oops:

Bestilte titan rør etter på.

Er litt betenkt å bruke den etter som ein jaktkompis skaut ut innmaten sin etter 30skudd med 8,59 titan ,alt gjekk bra med både børse og børsefører. Fann igjen innmaten på 85 meter :shock:

Link to comment
Share on other sites

Og der ble jeg inspirert til å sjekke min splitter nye Hausken Medium(som paradoksalt nok er mer kompakt enn "superkompakt", men hva så). Den har gått ca 50skudd totalt, fra 30-06 med 49cm pipe. Forrige demper av samme type poppet innmaten i høst, etter noen hundre skudd fra 30-06 og 308 i normale pipelengder. Ringte Hausken og han sa det var en svakhet ved de første demperne han laget som førte til dette. Sendte den inn og fikk ny.

 

Nå er det jaggu en liten bule på den nye også! Ser den ikke uten å holde demperen opp mot lyset, men den er der definitivt.

 

Jeg tror ikke jeg prøver en gang til. Har vel rett til å be om pengene tilbake, eller hur? Så vidt jeg vet kan forhandler kreve å få utbedre skaden, men er ikke dette mulig kan jeg vel kreve pengene tilbake?

Link to comment
Share on other sites

Enig med siste mann.Har skutt endel med .338 Lapua mag og .375 H&H med titanrør,ingen buler her.

 

Forøvrig er Mr. Hausken en meget behjelpelig person mtp reklamasjon sies det.så hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å blitt kunde hos ham.

I følge en annen tråd her så har vel de fleste demper-merker hatt noen mandagseksemplarer....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...