Jump to content

Spore opp grevling hi!


Gullars

Recommended Posts

Skal tilbringe litt på familie hytta på Sørlandet i sommer. Rundt Grimstad området. Har lekt litt naturfotograf siste året og kunne tenkt meg å knipse litt bilder av krabaten :lol: Nå har jeg ikke hund lengre, så spørsmålet er hvordan spore opp Hr Grevling i skogen :?: Er det noen spesielle tider av døgnet den er aktiv?

Link to comment
Share on other sites

Kan vise deg et par hi i grimstad jeg, og du kan ta så mye bilder du bare vil.

Men grevlingen er stort sett aktiv når vi ikke er det, dvs når det er mørkt. Når folk ser grevlingen om morgen og kveld, er dette stort sett grevling som er for sent eller for tidlig ute. Den er på det mest aktive når det er som svartest.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg trodde også at grevlingen var nattaktiv, men om en setter seg ved hiet i 8-9 tida om kvelden kommer jo grevlingen ut enda mens sola er rimelig høyt på himmelen. En kamerat var jaktelev ved et gods i Sverige et par år og ble satt på grevlingpost ved hi rimelig ofte, og hadde heller ikke noe tro på dette. Men han måtte etterhvert innrømme at yrkesjegeren visste hva han snakka om. Kom han i skumringa, var det for seint - da hadde grevlingen vært ute av hiet lenge allerede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...