Jump to content

Anbefale kikkertsikte - elg, gaupe, kanskje toppjakt


kesol

Recommended Posts

Hallo

 

Trenger et nytt kikkertsikte. Har jaktet elg i 4-5 år nå med et utrolig kjipt billigsikte, og trenger sårt noe litt bedre.

 

Prisklasse 3000,-. Kan godt bestille fra Ebay e.l. for å få mer for pengene.

 

Det skal primært brukes til elgjakt (der jeg foretrekker å skyte med 3-5x forstørrelse), men skal også være med på gaupejakt i februar. Ønsker også å bruke det til toppjakt etterhvert som jeg får meg en .223, så at det kan brukes på litt høgere forstørrelse er ingen ulempe.

 

Videre kan jeg nevne at jeg er svært glad i kikkertsikter med en frittstående prikk midt i korset.

 

Har prøvd litt forskjellige sikter i prisklasse 1500-3000,- som folk i jaktlaget bruker (og som forsåvidt virker kurante), men vil naturligvis ha mest mulig for pengene når jeg først skal kjøpe. :)

Link to comment
Share on other sites

Når du skal kjøpe i den prisklassen der så burde du bestille fra Usa;) siden dollaren er på 5.90?

Tror ikke du får noe supersikte til 3k i norge, du får ikke et super sikte i usa heller, men et mulig bedre;)

Skal du ha lys?

De lønner seg ikke, prisen blir mye dyrere med engang;)

 

Men Zeiss conquest 3-9x40? De får du får 3499 i Norge;)

 

MEN FINN.NO HAR OGSÅ MYE BRA

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ta ein kikk på Redfields nye kikkertsikter http://www.redfield.com Med retikkelet Accu Range får du eit sikte som er raskt å bruke på kort hold og som kan brukast på langt hold. Redfield er no eigd av Leupold og blir produsert på samme fabrikk og dei har samme garanti.

Her er eksempel på norske prisar http://www.vapen-soilen.no/produkter/op ... redfield2/

Link to comment
Share on other sites

Frakt vil variere,men under utsjekkinga på bestillingen vil du mest sannsynig få e skjermbilde som viser deg hva frakten kommer på.

Jeg bestillte nylig en stokk fra USA til 92 dollar. Frakt på denne var 40 dollar. Så¨alt i alt kommer den på ca 1100.- ink mva og toll.

Men dette var ikke fra opticsale.

Men åkke såm det er mye penger å spare..å særlig på Amerikanske merker :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...