Jump to content

Folkeskikk med pumpehagle


CyBear

Recommended Posts

@Fulmen

Så det du sier er at det ikke er farlig å ha hagla på skulderen, hva enn som skjer? Tenk om du har ladet hagle som henger i reima, og det går en bak/vedsiden av deg og tenk om du da snubler eller detter, Da synes jeg at det er en veldig stor sjanse at det våpenet kan gå av :!: Og da er det verdt den tiden til å sikre det våpenet skikkelig evt. tømmedet helt, trenger ikke å ta sjanser, synes jeg da :winke1:

 

Oi.... så ikke før nå at denne tråden var ganske gammel, men likevel. Det er det samme som gjelder nå da :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å svare på spørsmål rettet mot Fulmen, men som kommentar til det du sier.

 

Det er nå engang slik at jakt innebærer ladd våpen, noe som medfører veldig mange scenarioer alà "tenk om kompisen sitter og driter bak den busken", "hva om det kommer en bærplukker over den haugen" osv..

"sett at jeg faller når jeg har hagla på ryggen" fører seg bare inn i rekken over slike scenario. Faktum er at man må ta høyde for alle disse små vurderingene og oppføre seg deretter.

 

Ser ikke på det som hverken uhøflig eller utrygt å ha ladd/sikret hagle på ryggen når man møter noen.

Største risikoen med jakta, er gjerne kjøreturen dit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...