Jump to content

Rifle i 6mmBR og litt til.


Hedmarkingen

Recommended Posts

Er det noen som vet om det er å få tak i rifle i 6mmBR evt .284 win i fra fabrikk ?

Det må være en bolt-action, samt at løpet er skrudd fast i låskassa.

Magasin er ok, samt at det må være lett å få tak i deler for oppgradering.

Det utelukker Sauer, da løpet der er festet i ei "klype" med umbrakoskruer.

Skal brukes til metallsilhuett/baneskyting og eventuelt lange hold.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ikke "bolt" rifle. R-93. Har hatt en i 6mm br i offroad utgaven. Fungerte prikk fritt, men ikke med korte kuler el patronlengder. Var et 308 magasin i børsa.

 

Ikke kjøp rifle.Har ei Sako 75 i kal 243 w kamret om til 6mmbr og kjøpt et 6mm PPC magasin. Matet perfekt fra magasinet, men den tredje låseklakken på bolten hang seg litt opp i skuldra på br hylsa. Og kun 4 skudd med 6mm br i PPC magasinet.

Har også hatt en sako forester i 6mm br. Kun byttet løp og ca 905%rett mating, min tilbringer fjær var litt slapp og ved kjappe ladegrep kunne bolten lukke seg over et tomt kammer.

 

Og heller ikke ferdig kjøpt. Kongsberg larkelander 393(?) Lest om perfekt mating med et 22-250 magasin boks.

 

Har en rem 700 med AICS stokk og AI-magasiner. Har to av 5 magasin som leverer god mating. Men magasinene er tung å lade og skuddene må stables midt i magasinet. Har ett magasin der matingen er veldig god. Her kan jeg dytte skuddene helt bak i boksen og få mating. Det andre magasinet tåler ikke felt bruk.

 

Felles for de fleste AI magasin er at de er lett å bøye og bende på mate leppene for å prøve seg fram for å finne den beste løsningen. Mine magasin er brukt og har kanskje noe matrial tretthet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...