Jump to content

Jaktterrenget ødelagt av trafikk


bjornbra

Recommended Posts

I år ble terrenget jeg jakter lagt ut for salg av kort på inatur.no for første gang. Det resulterte i alt for mange solgte kort og fryktelig mye trafikk i skogen og dertil vare fugl. All fugl støkket på langt utafor skytehold.

 

Etter ei halv uke ved jakt start dro jeg skuffet hjem og sitter nå og tenker på hva jeg skal gjøre utover sesongen. Hadde vært allright med ei runde til der - hvis det er noe vits.

 

Vil det utover sesongen bli muligheter for å komme tettere innpå viltet eller vil de nå være vare resten av sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje helt uten relevans; men må si jeg sliter med var fugl selv i år, og det er ikke mer jegere enn "normalt" der jeg driver. Sliter med å komme inn på skuddhold, får selvsagt noen sjanser, men mye fugl må jeg bare se stikke på laaang hold.

Hvor mye innvirkning tettheten av folk i terrenget har å si er jeg usikker på, men fugl som allerede et støkket tidligere på dagen er vel "lettere" enn fugl som har fått sitte i fred. Oftest er det jo mest jegere tidlig i sesongen... Så om folkemengden er det utslagsgivende kan du sikkert oppleve at fuglen sitter bedre når den værste trafikken har gitt seg.

Link to comment
Share on other sites

Så om folkemengden er det utslagsgivende kan du sikkert oppleve at fuglen sitter bedre når den værste trafikken har gitt seg.

 

Samme erfaring her. Har opplevd at når det verste trykket med folk har gitt seg så har det blitt riktig så fint ut mot midten-slutten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...