Jump to content

Produkt-test: Howa 1500 .338WM


Danish

Recommended Posts

Jeg har akkurat kommet tilbake fra en spennende tur på banen. For noen uker siden, kjøpte jeg en Howa 1500 i .338 WM - for småpenger på jaktdepotet. Betalte 4490.- for den, og kostet på noen kroner i montasje mens jeg var igang. Hadde en Nikon Monarch 8-32x50 kikkert fra før; som ble påmontert.

 

Men, jeg har ikke hatt mulighet til å prøve den skikkelig før idag!

 

Med 200grain Winchester SuperX Powerpoint spredde den utrolige 0,7mm på tre skudd, skutt på 100 meter med tofot.

 

Det er lenge siden jeg har vært så fornøyd med ei rifle. Jeg skulle ønske jeg hadde kamera!

 

297638-9-1282847889887.jpg

 

Bilde er fra første dagen den var i mitt eierskap. Idag var det digitale skiver, på den lokale banen!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke en skrivefeil ute å går her? 0,7mm... så nøyaktig tror jeg ikke du klarer å måle rett og slett. Det vil si at hullet etter de tre skuddene var 0,7mm større enn kulediameter. Tror ikke det gitt.

 

Og uten egentlig å være 100% sikker på kulediameter på .338 så kan man anslå at hullet fra tre kuler med ca 8,8mm i diameter, var 9,5mm stort...

 

Hvis det mot formodning skulle stemme, så unnskyld skepsisen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...