Jump to content

iPhone 4 + GPS hiking kart


johan_portin

Recommended Posts

tja. jeg har en iphone 3G, men uten noen spes app til GPS,en.

Med vanntett futteral er den alltid med på tur, og funker helt fint til navigasjon med kajakk. Det er dette med batteritid da, en helgetur er omtrent max uten lading, men da må jeg slå av om natta.

Jeg er godt fornøyd, og det går sikkert an å få apps til nær sagt hvilket som helst bruk.

Om du tenker i steden for en dedikert turGPS skjnner jeg tanken egentlig, men det er et kompromiss.

 

Godt nok for meg da.

 

lykke til med valget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en app som heter "Viewranger" på min Nokia 5800 med symbian S60 OS. De har også en versjon for iphone tror jeg. Den er helt suveren som GPS kart, masse avanserte funksjoner men samtidig lett å bruke. Ulempen med iphone som GPS er det med batteri. Med Nokia kan jeg ta med et ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Styr unna iPhone, og sats på Android.

På min billige HTC Hero har jeg GPS og Gratis Norgeskart. På landkartene kan du zoome deg inn slik at du endre opp med de kommunale kartene som bl.a viser vegetasjon, grøfting på skogbruseiendommer osv. Et klikk så bytter du over til full sjøkartserie.

 

Skal du ha rene hiking-apps, så finnes det flere varianter til Android. RunnKeeper som bruker googlemaps er en. Cardiotrainer er en annen.

 

Min HTC koster 1/3 av iPhone, og virker vel så bra. Når du kjøper maskinvare som har logo med halvspist frukt, så betaler du i dyre dommer. Unntaket er datamaskinene...

 

Sjekk norgeskart for android her:

 

http://www.nordicdroid.no/products/norg ... dumps.html

 

Jeg har vært i kontakt med utvikleren, og han sier at det om ikke så lenge vil komme muligheter for å merke/legge inn veipunkter, pluss at det vil bli mulig å lagre track.

 

Jeg har padlet Hustadvika i grauttjukk havtåke med telefonen som hjelpemiddel. Fungerer like bra som en kartplotter til 10.000,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...