Jump to content

270wsm vs 6.5x55


LoveBunny

Recommended Posts

skal skrive en våpen søknad nu.

 

og jeg har set på 2 kalibrer så langt. 270wsm og 6.5x55

 

er det jeg lurte på hvor stor forsjell er det på de 2 kalibran,

 

det jeg ser som fordel me 6.5 er billig trenings amonisjon, og pluss at kompisen min har 6.5 så i lengde vil han/vi kjøpe en lade set til den,

 

men 270wsm frista på grun av farta og litt meir trøkk,

 

blir og bruke våpnet til gaupe/jerve jakt og langholds skyting,

 

og valget har falt på en tikka t3 på grunn av pris og jeg liker den. men kom gjerne me andre forslag,

 

-Lars-

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke lader selv er det håpløst dyrt å skyte med 270wsm, pluss at det mest sannsynlig er vanskelig å finne ammunisjon i det hele tatt.

 

Patronen i seg selv virker jo veldig fin, med mer enn nok kraft uten for mye rekyl. Kan ikke si så mye for eller mot, men du gjør nok lurt i å være litt mindre eksotisk hvis du ikke har ladeutstyr selv.

 

Innlegget ditt kan tolkes som at du ikke har all verdens erfaring. I så fall; hvorfor gjøre det vanskelig for deg selv? 6,5x55 er en glimrende langholdspatron. Du får drøssevis av forskjellige kuler å velge mellom(noe du ikke får i .270) og det er billig hvis du baserer deg på kjøpeammo. Presis er den som regel også. Har til gode å høre om Tikka T3 som ikke er veldig presis i det kaliberet..

Link to comment
Share on other sites

Hadde uten tvil gått for 6,5x55. Av flere grunner som er nevnt xxxx antall ganger her inne. 270win/wsm er vanskelig å selge videre, enn 6,5x55. Det er ikke til å komme ifra at annenhåndsverdien på en Tikka 6,5x55 er større. Med mindre man har den rette kjøperene da. Men igjen er den "rette" kjøperen av "sær" kalibre som regel beviste på at det er ikke mange kjøpere som konkurerer i kjøpet om slike kalibre, og for å bli kvitt rifla, synker pris kanskje så mye som 1500kr kontra ei 6,5x55. Og det er kjipt!!!

 

Skal du ha mer trøkk vill jeg heller ha valgt 308win / 30.06Sprg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha mere trøkk i 6,5, kan du jo velge 6,5-284 Norma.

Norma har lovet jaktmatch og ferdigladd med flere kulealternativer til neste år.Hej Kjell

 

 

 

Inför nästa år har vi planer om att ladda med Oryx 156 grain och Jaktmatch Helmantel 120 grain.

 

 

 

 

 

Med vänlig hälsning

 

Kenneth

 

 

Ref. mail fra Norma:

Link to comment
Share on other sites

6.5-284 hørtes jo veldig spennede ut.

 

har hat en 6.5x55 før men solgte den vidre og kjøpte en 223

 

270 win kunne jo også vært en kaliber og set litt nærmere på,

 

har også set litt på 300win men tror det blir litt i meste laget får meg.

 

av en eller annat grun så er ikke 308 og 30-06 så spennede,

 

 

takker for alle svar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...