Jump to content

S&W 22A som førstevåpen


ryu82

Recommended Posts

Jeg skal søke om våpentillatelse nå og har lyst på et nytt våpen til ca 3000kr. Jeg har stort sett skyti med Ruger i klubben og mange sier at det er et bra første våpen. Men da må den kjøpes brukt. + det er litt kjipt å ha eget våpen som er hel likt med det jeg har skyti med i klubben i et halvt år.

Har kikka litt på winge våpen, og vurderer S&W 22A. Er 8 forskjellige å velge mellom der og alle heter det samme.. Er det bare løp lengde og farge design som er forskjelden på de? Det er litt prisforskjell men ikke mye.

Noen her som har hatt/har denne? Lurer på om dette er en grei 22. Jeg har lest litt og det står enten at det er et BRA kjøp eller trøbbel pistol... kresen på ammo og tar all ammo...så er ikke så lett å bli klok på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ahr hatt en slik, helt greit begynnervåpen. Mitt våpen ville ikke veksle, men det fiksa Winge våpen uten å måtte "krangle" (da tok de gratis avtrekksjobb også). Jeg syntes fremsikte var for bredt til presisjonsskyting = dra på Winge å sjekk hva du synes. Veldig enkel å demontere for puss, viktig poeng vedr 22 pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Eg har og hatt ein slik og den fungerte fint til felt, men eg møtte veldig fort veggen på dei fleste baneprogram.

Kjøp deg eit billig matchvåpen først som sist. Det er det dei fleste ender opp med.

 

Ser det ligger ein Domino hos pedersens vaapenlager. Om den fungerer er det eit ypperleg våpen til 3000 kr.

mvh

Link to comment
Share on other sites

har en 22A selv og har ikke hatt noe veldig problemer med den. Den kan være litt sær på hva den liker av skudd, men så lenge jeg forer den med enten CCI standard eller Federal/American Eagle så funker den helt fint og er somregel mere presis en jeg kan holde den. Den er ikke overvettes glad i hverken Ely eller Fiocchi skudd, da blir det ofte mye klikk..

 

Det er en fin vektbalanse i våpnet og den har mulighet for å sette på kikkert/aimpoint og mye annet morro.

 

Løp og kjøp :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :)

Kjøp av domino eller lignende er sikkert smart det, men jeg har lyst på noe som ser litt tøft ut også(jeg høres kanskje ut som en cowboy poserer nå) Og jeg vil egentlig ha et ubrukt våpen. S&W 22a ser jo ut som en lett pistol å demontere og holde rein for en amatør og en fornuftig pris.

En ting til jeg lurer på er lyddemper. Noen som veit ca pris på en grei en? Selger/monterer winge våpen det?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har hatt en 22A som var dempet, fikk gjort dette hos alm på Moi.

Mange år siden og den er solgt for lengst.

Jeg mener å huske at det ble frest ut under skinnen på toppen.

 

Pris, ingen formening, 600,-??

I dag har jeg en ruger MkII til det formålet :D

 

Hvordan syns du RugerN er i forhold til S&W? Jeg har sett en brukt Ruger 22/45 hos winge til ca 3000 og vurderer den også. Men vil helst ha noe nytt + er litt lei av å skyte med ruger gjennom klubben..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...