Jump to content

Akkurat kjøpt 17HMR


steols

Recommended Posts

Nå har jeg endelig fått meg ny rifle. Har ei ruger 10/22 fra før, men nyskjerrigheten tok overhånd og jeg bare måtte gå til anskaffelse av dette spennende kaliberet. Jeg bor for tiden i usa, og her er det ganske mye å velge i. Valget falt på ei savage 93R17-XP camo med Nikon 3-9x40 sikte. Skulle egentlig bare tilbake til butikken å kjøpe ammunisjon til hagla jeg kjøpte i går, da jeg fikk øye på denne.

Er det noen her som har erfaring med denne riflen, eller generelt med dette kaliberet. Er veldig interesert i å høre litt om andres erfaringer med dette kaliberet. :D:D

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er .17hmr det best egnede kaliber på smått småvilt, og et helt greit kaliber på stort småvilt (gås,rev o.l)

 

Du kommer til å elske kaliberet!

 

bruk gamepoint på det du skal spise, og v-max/hurtigekspanderende på alt det andre :)

Bare husk å test hvilke typer ammo som går godt i rifla di. Men de aller fleste jeg har hørt inkludert meg får god til ekstremt god presisjon med all ammo. tror ikke du finner .17hmr ammo som samler dårligere en 40mm på 100 meter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...