Jump to content

Lasersikte fra Jula, brukbart på 9mm?


jensemann23

Recommended Posts

Nei off, vil garantert miste treffpunktet etter et par skudd og vil sikkert gå i stykker etterhvert. Vanskelig å se en sånn laser også.

 

Men den billiglaseren der er sikkert fin til å tørrtrene avtrekk med!

 

Skal du ha laser til plinking (eller leke tøff :wink:) vil jeg anbefale å kjøpe en Viridian http://www.viridiangreenlaser.com/

Det er dyrt, men kvalitet koster og treffpunktet kommer ikke så fort ut av stilling. Dessuten er grønn laser mye bedre, serlig hvis du har plan om å skyte i dagslys.

Lasermax leverer også bra produkter.

 

Men vil heller anbefale å lære å skyte bra, før man begynner med leketøy. :P

Link to comment
Share on other sites

Lasere er leketøy for voksene, akkurat som våpen! :) Man må bare ha respekt og tenke sikkerhet.

Siterer meg selv fra denne tråden.

 

Ja laser er livsøyefarlig, ikke nok nok med at dei "få" mw man faktisk ser så er det alt lyset man ikke ser!

Infrarød stråling.. du kan skade synet med bare refleksjon i en hvit veg uten at du legger merke til det der og da. Har du en normal 35mw 532 nm (grønn) laser uten IR filter så kommer det også over 100mw IR stråling. Selv om du ikke ser det er det like farlig. Tenk hvor kraftig 100mw er hvis man har sett en 35mw!

En jævel av dimensjoner kan kjøpe en kraftig IR laser og gå å lyse usynlig og farlig lys på folk og skade dei for livet.

 

 

Jeg har en 35mw laser, men jeg tørr ikke bruke den lengre. Jeg får vondt i øyene etter å ha brukt den, kansje det er placeboeffekt. Har slutta å bruke den, hva er vitsen med å ha en slik laser på rifle? Kjempe gøy å lyse med, men farlig og ingen nytte.

 

Men dette gjelder kraftige lasere, disse pistollaserene fra Viridian og lasermax er ikke i nærheten så kraftige og dessuten har dei IR-filter. Men for all del, får man en av disse grønne laserene rett i øyet kan man gjøre permanent skade. Men man trenger ikke å bekymre seg så mye om IR-refleksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...