Jump to content

Nye krutt fra Hodgdon


icecool

Recommended Posts

Hodgdon Will Introduce Two New Powders in 2011

Hodgdon will introduce two new propellants in 2011, LEVERevolution and Superformance. According to Chris Hodgdon, these powders will allow hand-loaders to replicate Hornady’s factory-loaded LEVERevolution and Superformance ammunition. Hornady used proprietary powder blends to achieve impressive velocities in its Superformance ammo. Now reloaders can take advantage of that blending technology to get more performance from their hand-loaded cartridges.

 

http://bulletin.accurateshooter.com/2010/08/hodgdon-will-introduce-two-new-powders-in-2011/

 

http://www.shootingtimes.com/ammunition/ST_superpowders_081710WO/index.html

 

Men disse kruttene blir vel ikke å kjøpe over disk i Norge på en stund....

Link to comment
Share on other sites

Håpet der var å kunne få inn Hodgdon håndvåpen og hagle krutt. Avtalemessig tror jeg ikke han hadde mulighet for riflekrutta. P.t. virker desverre også de to førstnevnte å være uvisst p.g.a. tyske transport bestemmelser. Dette ble avklart omtrent da speditøren skulle laste på bilen i Tyskland :(:oops:

Link to comment
Share on other sites

Min dom om kruttet, er at det vil komme. Det er imidlertid flere problemer knyttet til å få det gjennom Tyskland, enn først antatt. Sist Trond, da som eier av Parabellum, tok inn Hodgdon, var det jeg, som fikk pushet på han. I og med at jeg er innom nesten hver dag, holder jeg det varmt uten derved å mase hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...