Jump to content

Uforbrente kruttrester i kammer etter skyting (Nittedal 24g)


Judin

Recommended Posts

Da jeg skyter med Nittedal Sport 24g i min Benelli M2 så får jeg ofte uforbrente kruttrester i kammeret, som etterhvert fører til en voldsom ildkule ut av kammeret og litt mindre pannelugg. Disse patronene veksler heller ikke og det virker som om att det dårlig trykk i dem.

Er det normalt att man skal få så mye uforbrent krutt i kammeret? Jeg har kun hatt O/U før og har aldri hatt noe problem med uforbrent krutt før jeg kjøpte Benellien.

Er det flere som har problemer med disse patronene?

Jeg opplever også dårlige resultater med disse patronene enn med andre patroner, men det blir for dyrt å kjøpe patroner utenom.

Jeg har ligget på 18-20 duer i gjennomsnitt hele sesongen men da jeg fikk prøve noen andre patroner så ble resultatet 21, 24, 23 og 25.

Etter å ha brukt samme type patron hele sesongen så føler jeg att litt av skylden i de dårlige resultatene ligger i patronene men det er jo flere som skyter jevnt og bra med samme type patron, men da i O/U. Alle som skyter med halvauto på laget har opplevd att det ikke veksler og att det kommer stikkflammer ut av kammeret.

Link to comment
Share on other sites

JA, jeg har selv opplevd akkurat samme problemet.

 

Har selv en halvauto,Winchester SX3 composite 12-89.Den er ment for ladninger fra 32 - 64 gram

12-76 versjonen er ment for 28 - 56 grams ladninger.

 

Uansett, har aldri opplevd funksjonsfeil med 24 grams leirdueladninger foruten Nittdal Sport 24 gram.

Der har jeg merket akkuratt det samme som deg, enkelte ganger vekslingsproblemer samt flammer ut av kammeret.

 

SAGA, Gamebore og Eley sine 24 grams patroner har fungert med 0 funksjonsfeil.

 

Jeg gikk jeg til innkjøp av 500 SAGA 24 grams patroner for ca 1,35 kr patronen og bruker disse på banen. Er ikke mange kronene jeg taper pr serie da.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...