Jump to content

kal. .308win fra Fabrique National, Belgia


brodsjo

Recommended Posts

Hei, håper dette er riktig kategori.

 

Jeg bor i Tyskland pga studier og har i den siste tida fått økt interesse for rifleskyting og ammunisjon. Desverre blir jeg nesten hver dag fortvila over hvor billig enkelte ting er i Tyskland. Enda verre er det at Sakoen ligger i Norge, men jeg har nå heldigvis klart å finne et Feinwerkbau 603 luftgevær her da.

 

Så til spørsmålet:

 

Hos Frankonia (en stor jakt- og friluftskjede i Tyskland) har jeg funnet følgende patroner:

 

http://www.frankonia.de/shop/.308_Winchester/_/bid/237950/cpage/0/tf/square/productdetail.html

 

Disse patronene er jo veldig billig, og slik jeg forstår det brukt av "myndighetene". Er det noen som har kjennskap til disse og vet om de blir importert til Norge?

 

Med vennlig hilsen, Brødsjø

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være en gledesdreper, men 160,- for 50 Surplus les Nato partoner er vel strengt tatt ikke spesielt billig??

 

Vi hadde jo så sent som i våres tilsvarende patroner her hjemme til 2,60,- Jakt &Friluft har jo hatt samme tilbudet på patroner fra Barnaul og Landrø har vel samme prisene på Wolf

 

Så Nato spec ammo til over 3,- smellen er i mine øyne ikke billigere enn det må være om en skal gidde å kjøpe ammo som ikke er omladdbar, med berdan hetter og militær trykk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...