Jump to content

"Hundeutvalg" NJFF


RoarN

Recommended Posts

Hei.

 

I den lokale JFF der jeg bor er det ikke noe hundeutvalg.

Kunne tenkt meg å fått dradd igang et slikt utvalg. Slik at det kan bli litt organisert trening, mulig treningsterreng, generelt fremme jakt med hund. Muligheten til å jakt med hund etter fugl i kommunen er nesten fraværende. Drivende hunder på hjortejakt er vel nesten upopulære.

Hvordan er framgangsmåten for dette. Har fått inntrykk av at sentrale personer i styre og stell i foreningen ikke er spesielt positiv til hunder/hundearbeid.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med i styret i Drivende Jakthundutvalget i Rana JFF, og her ble vi iallfall positivt mottatt av hovedstyret. Er vel en litt annen kultur her oppe... Foreløpig er vi et miniutvalg sett i forhold til feks fuglehundgruppa, men vi holder nå på. Du kan lese litt om hvilke aktiviteter vi har her.

Link to comment
Share on other sites

Hvis sentrale personer i din lokale forening er i mot hunder og hundearbeid.. jeg antar vi snakker jeger og fiskerforening her? Vel, årsmøte neste. Bytte ut noen kanskje?

Jeg antar nesten at detta kan være et sted på vestlandet? Jaja... det er mye rart å høre, men kjemp for saken din. Selvfølgelig bør det være et hundeutvalg!

Link to comment
Share on other sites

Meld deg inn, og ta opp saken på eit årsmøte. Om nokon skulle vere i mot lokalt hundearbeid er det vel berre å henvise til NJFF sitt hundearbeid sentralt og på fylkesnivå. Eventuelt kontakte fylkesstyret om det skulle skjere seg heilt.

 

PS: No offense, men.... Ikkje slå deg til ro med ei oppfatning som eg trur du misoppfattar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...