Jump to content

baikal 12/70


Guest

Recommended Posts

var ute å testet gåsa her om dagen, har en gamel baikal, fikk jo en flokk rett over meg å fyrte av gårde ett skudd, med da brakk kolben rett av så ut som det hadde kommet fukt inni kolben så helt råtten ut så lurer jeg om noen har en å selge eller vet hvor man kan få kjøpt ny.Har søkt en del på nette men finner ikke noen ting. :(

Link to comment
Share on other sites

Har en star sjøl som jeg kappet lit av på kolbelengda, da jeg tok av rekylkappa fant jeg ut

at de ikke hade oljebehandlet under kolbekappa, det kan vere årsaken til at kolben din gik av

vis det er likedan på din star. Vil tro det er der fukt kan komme seg inn i treverket, tror det

er enkelt å skaffe ny kolbe, anbefaller da at du skjeker om det er oljebehandlet under kolbekappa.

Link to comment
Share on other sites

ja er mulig det er årsaken var vertfall veldig surt der jeg satt å gåsa bare fløy over meg, men har ikke kolben i nerheten nå så får ikke sjekket men er det i tilfelle noe man må gjøre på de fleste våpen eller? takk for svar foresten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har en Star Baikal selv. Er det bare å skru ut disse 2 stjerneskruene med ett stort nok skrujern for å komme til for å olje her?

Jeg har _aldri_ demontert en hagle på noen måte annet enn å dele den i 3 under puss så derav spørsmålet.

 

Er det noe fare for å sprekke tre-verk hvis man strammer for godt til? Regner med at selve kolben er festet med noe skruer under kolbekappen?

Link to comment
Share on other sites

Var innom en Norsk nettside for en tid siden som solgte plomberte Star Baikal enkeltløps for 7-800,- kr

Husker ikke hvor, men tenkte å kjøpe ei som delehagle, dvs. bruke skjefte og det som kunne brukes.

 

PS!

 

Fant dette også på Finn.No

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=22830552

 

750,- kr var prisen.

 

Finner neppe dette mye billigere, vil tro bare skjeftet koster noen kroner, og her er vel annet som kan brukes som f.eks. forskjeftet selv om hagla er plombert.

Link to comment
Share on other sites

Har en Star Baikal selv. Er det bare å skru ut disse 2 stjerneskruene med ett stort nok skrujern for å komme til for å olje her?

Jeg har _aldri_ demontert en hagle på noen måte annet enn å dele den i 3 under puss så derav spørsmålet.

 

Er det noe fare for å sprekke tre-verk hvis man strammer for godt til? Regner med at selve kolben er festet med noe skruer under kolbekappen?

 

har 2 stk Baikal selv. ;)

 

Skru ut de 2 skruene som holder kolbekappa på plass. Der finner du et hull, som strekker seg rimelig langt inn i kolben. Her finner du 1 skrue, som du løsner helt, da kommer kolben fra låskassa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...