Jump to content

Hvilke hagle til rype/gås/hare/rådyrsjakt


Ivan77

Recommended Posts

Er fersking og vill ha en hagle som kan som fungerer godt til ovenstående, har sett på noen hagler men siden jeg er helt blank når det gjelder faget så er det fint hvis dere kan gi meg noen anbefalinger ang. disse jaktformene i forhold til valg av en god hagle, vill sikkert bli mest brukt til rype, hare og gåsejakt.

 

Forresten noen som vet av gode våpenhandlere i aust agder som kan tillpasse og veilede meg til rette kjøp i butikk?

Også om det er mulig å prøveskyte hagler fra/i butikk =) misforstå meg rett

 

Har sett litt på disse_

 

870 Super Magnum syntet 12/89 66 cm

 

Silma Storefjell 12/76 hagle

 

Baikal IZH 27 EM-M-1C 3xMC 12/76

 

ATA Arms SP Black Compact - 12/76 61cm

 

Vill ikke bruke mere enn 8000,- på hagla

Link to comment
Share on other sites

Silma storefjell har ikke løpsvelger, føler det er ganske viktig vis du skal kansje strekke holde til 30m.

slik at første skudde har større spredning enn andre. ofte det første skudde du er nerme men sitter det en rype på 30 m er det kjekt å skifte løp der du har mindre spredning.

silma finnskogen 12/89 har løpsvelger å kjentes bedre ut. bare noe eg følte men også 12/89 så du kan hive i noke skikkelige patroner når du skal skyte rådyr og gås. 7900-, på xxl men du får ikke tilpasset den.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Knugen - hvis du bor i Aust-Agder og er ute etter "gode våpenhandlere" så har i alle fall jeg kun ett svar: Jakt & Friluft på Stoa. Der får du all den hjelpa du trenger, og folka der er både dyktige og hyggelige. Det er min godtebutikk nummer 1 :D

 

De har en brukt 870 inne, samt flere hagler innenfor ditt budsjett, både brukt og nytt: http://www.jaktogfriluft.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...