Jump to content

Bæreveske for håndkikkert


fat_dog86

Recommended Posts

Jeg er på leting etter en bedre måte å bære kikkerten med seg på. Har sett på de tradsisjonelle beæreselene, osm holder kikkerten på brystet, men der synes jeg den henger alt for utsatt for åling og liggende skyting (jager mest fugl). Har sett litt på Elgåsen bæresele, som da ser slik ut:

100300.jpg

Kun funnet Wadsten AS som selger denne, men kan være flere. Finnes det andre alternativer? Dumt med Zeiss-logo når en skal ha en Swaro oppi ;-) Og prisen var kanskje litt stiv for studentøkonomien. I og med at jeg er linksskytter, skulle den egentlig gått an å speilvende, særlig med tanke på haglejakta.

Link to comment
Share on other sites

Finnes jo mange løsninger for å ha "ting" i. Må det være laget for kikkerter med riktig merkenavn? kjapt søk på "butt pack" ga mange ideer. En vernmaske-holder kan jo være grei nok. Problemet er jo at det tar tid og pakke opp kikkerten, uansett hva en har den i for slags bære-innretting. Ha den i reim rundt halsen er kjappere enn det meste.

 

STIG

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke en bæreveske men en bæresele for Steiner sine kikkerter, men det følger med et utvalg fester så det skulle være mulig å tilpasse de fleste kikkerter. Har en slik og er happy med den, kikkerten er altid klar til bruk når en trenger den og ute av veien når en ikke bruker den.

 

http://www.steiner.de/en/binoculars/accessories.php

Link to comment
Share on other sites

Ser ut for at du jobber på Winge, så da vet du kanskje mer om den også... Ser en del klips her og der. Har Reactor drikkesekken fra Badlands fra før. Er det mulig å koble denne på den på noe vis, sånn at en slipper ekstra reim bak ryggen? Sekken mangler brystreim, så denne kunn hatt dobbel funksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...