Jump to content

Garmin GPS


GS Terje

Recommended Posts

:oops: flau før jeg spør... :oops:

 

Jeg har fått meg en Garmin Oregon 300 med installerte topo-kart og en veilledning som jeg ikke skjønner så mye av...

Den skulle være "såååå enkel i bruk!", trur det er jeg som er enkel...

Men mitt enkle spørsmål er sikkert generelt:

 

Hvis jeg har merket av hvor jeg skal , setter GPS opp linje fra hvor jeg er til hvor jeg skal til . Så langt OK.

Men, den pila (som jeg trudde angir marsjretning eller Nord,) virrer rundt i alle himmelretninger !

Hjelp, hva er dette for noe?

 

Enkle svar mottas med takk :-)

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

Står du i ro så kan den minste håndbevegelse (i feil retning) få pila til å virre rundt. Så fort du begynner å bevege deg "leser" GPSn satellittenes posisjon bedre, og peker ut riktig retning. Litt virring på kompasspila vil det uansett alltid være. :)

Link to comment
Share on other sites

Regner med det er som for Garmin Astro:

Du har to innstillinger å velge mellom for displayet. Det kan enten stå låst slik at nord alltid er opp på displayet, eller det kan stilles slik at opp på displayet er marsjretning. Ved den siste innstillingen vil kartet stadig snu på seg, særlig når du står stille. Med den hastigheten de fleste av oss holder i skauen er det (etter min mening) mest praktisk med den første innstillingen (nord låst opp).

Har dessverre ikke Astroen foran meg akkurat nå, så jeg har ikke mulighet til å ta deg gjennom skifte av innstilling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...