Jump to content

9mm Sellier & Belliot Nontox


Razortec

Recommended Posts

After firing the cartridge is free from toxic exposure to barium, lead, mercury, antimony. It does not pollute the environment, does not endanger the shooter's health with combustion products, and does not pollute the gun. It ensures safe shooting in closed premises and on target ranges. Unique patented primer design.

http://www.sellier-bellot.cz/nontox-cartridges.php

 

Så det stemmer nok det som Lærlingen skriver ja.

Link to comment
Share on other sites

Har ladet flere 1000 selleri&gullerot ( sellier&belliot ). Det eneste problemet med de er at noen hettelommer er veldig trange, ca 5% av hylsene har trange hettelommer. Disse kan enten reames til rett dimensjon eller ganske enkelt kastes. Jeg reamer mine og får 5-7 runder ut av de før de begynner å bli sprø i messingen og kastes.

De fleste andre hylsemerker får jeg ca 10 ommladinger ut av før de begynner å bli sprø, så det er jo en viss kvalitetsforskjell. Du får det du betaler for her som alle andre steder.

Link to comment
Share on other sites

After firing the cartridge is free from toxic exposure to barium, lead, mercury, antimony. It does not pollute the environment, does not endanger the shooter's health with combustion products, and does not pollute the gun. It ensures safe shooting in closed premises and on target ranges. Unique patented primer design.

http://www.sellier-bellot.cz/nontox-cartridges.php

 

Så det stemmer nok det som Lærlingen skriver ja.

 

Jepp, ser sånn ut ja. Bare jeg som trodde at det var blyfrie kuler i tillegg når dem reklamerer med nontoxic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...