Jump to content

686 Silver Pigeon S


rabbit

Recommended Posts

Har trålt gjennom overskriftene og lest på alt jeg har funnet her inne om Beretta 686 SP. Likevel er det en liten ting som står ubesvart. Kjøpte meg nettopp min første hagle, og valget falt på en Beretta 686 Silver Pigeon med justerbar kolbekam. Etter det jeg har lest her blir jeg nok helt sikkert fornøyd.

 

Spørsmålet er: Hva betyr "S-en" som står bak Silver Pigeon under låsekassen? (Silver Pigeon S)

Link to comment
Share on other sites

"S" er vel bare en benevning på hvilken versjon av Silver Pigeon modellen det er snakk om. Tror dette primært går på gravering på låskassa. Du har vel bl.a Silver Pigeon I / II / III / IV / S. Jeg hadde en S som var rimelig ny, så jeg vil tro at dette kanskje er av de senere utgavene, men er ikke sikker.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Den jeg kjøpte er helt ny den også så det kan jo stemme, men tenker likevel at "S-en" betyr noe mer siden de har valgt å bruke en bokstav og ikke tall. Har sett "S"-benevnelsen (på bilder) både på faste kolber og de med justerbar kolbekam.

Link to comment
Share on other sites

686 Silver Pigeon II er en o/u på lik linje med Silver Pigeon S, så jeg tror kanskje ikke at den S'en betyr o/u....

Men, mange av 68x-modellene har / har hatt en S foran (S685 osv) - og det kan godt hende at denne bokstaven opprinnelig viste til at det var snakk om en o/u.

 

Det kan selvsagt være at den står for noe her også, men jeg kan ikke se at Silver Pig S har noen annen spesifikasjon enn Silver Pig II. Tror kun det viser til hvilken versjon/gravyre det er snakk om. Går man på 687 så har denne ennå flere versjoner av Silver Pig (II / III / IV / V / C og sikkert ennå flere).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...