Jump to content

hund som bjeffer på folk når vi stopper og snakker med dem.


skytogrøm

Recommended Posts

Jeg har en vhorster som er 6 år i det siste året har han begynnte og bjeffe når vi går tur og vi møter mennesker som vi stopper og snakker med , dette gjelder når vi går turer og vi setter oss ned for en rast, ellers så bjeffer han veldig lite .hva kan problemet være og hvordan kan vi løse det.

 

mvh

 

Ole H Johansen

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Det kan være mulig at den er utolmodig med å komme videre. Bjeffer den hvis du stopper alene også?

Har erfaring med dette fra settere. Måten å få slutt på det på, er å ikke gå videre før en stund etter den har sluttet å bjeffe.

 

R

Link to comment
Share on other sites

Kanskje en selvfølge, men IKKE gi han oppmerksomhet på bjeffinga (hverken positiv eller negativ). Vil fungere dårlig å prøve å "korrigere" dette vekk.

 

Bjeffer han f.eks mot deg ville jeg snudd meg markert vekk fra han (vende ryggen), og ikke snu deg mot han igjen før han holder opp..

 

Det jeg alltid tenker ved slik uønsket adferd er "hva kan jeg ta fra brikkja uten å faktisk være fæl mot han".. I tilfeller når bikkja hopper på meg, bjeffer til meg, piper osv, så snur jeg meg vekk fra han, for det han vil er å få oppmerksomhet, noe jeg selvfølgelig ikke gir ved slik oppførsel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...