Jump to content

Problem med rødpunktsikte


hjortefot.com

Recommended Posts

Har et Burris SpeedDot 135 som jeg mistenker har sett sine bedre år. Kjøpt i 2004 Siktet er fint lite brukt, felt et par hjort og aldri vært utsatt for regnvær eller støt. Har for det meste stått i våpenskapet.

 

Symptom: Høyde og sidejustering fungerer nå motsatt av hva som står på siktet, stiller man med pilen som det står UP-> på så går det ned, Stiller man med pilen som det står L-> på så dras treffpunktet til høyre.

 

 

Jeg skjøt inn siktet med to skudd hjemme før jeg reiste på skytebana i gårkveld, der satt første skudd i 8'ern, så forsvant kulene ut av skiva, hvor den forsvant vet jeg ikke, gikk tom for ammo. Det ble skutt intervall med avkjølingspause, så varmespredning skal det ikke være. Med mindre det kan utgjøre over en meter.

 

Montasjeskinna er helt ny, og tilpassa kombien, løpet ble kronet på nytt forrige fredag. Ammunisjon var ferdigrulla Selleri&Gulrot , kaliberet 7x65R

 

 

Kan det være noe annet enn siktet?

Noen som vet hvilke garantier Burris opererer med?

 

edit: skrivefeil

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tenk deg at børsa er montert i skrustikke slik at dot'en peker mot senter av skiva. Du skyter et skudd og treffer åtter til venstre. For å justere treffpunktet flytter du dot'en til der børsa treffer, det vil si at dot'en flyttes mot venstre til den peker på åtteren. På siktet har du sansynligvis skrudd R-> for å få til dette.

 

Edit: Ser du har endret startinnlegget, det endret også problemstillingen

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...