Jump to content

Ute etter en jaktdress i kamuflasje farger.


dbrownie

Recommended Posts

Hei.

Er ute etter en ny kamuflasje jaktdress.

Vil ha en som er vanntett og vindtett (goretex og lignende) og helst ikke er for varm og tung.

Skal brukes mest på hjortejakt, men vil bli brukt på rypefjellet også.

 

Har fra før en Harkila prohunter jaktdress som jeg er meget fornøyd med, men den er ikke kamuflert og den blir for varm og tung for rypejakt.

Noen som har ett godt tips til meg?

 

Eventuelt blir det å kjøpe en ny lett dress uten kamo, åsså kjøpe ett sånt sett kamuflasje som du har utenfor dressen.

 

Alle tips og erfaringer taes i mot med takknemmelighet.

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepoet har en dress som heter Veidemann. Den er laget av noe membranstoff og er lydløs. innvendig har den fleece jakke og bukse som man kan ta ut hvis det blir for varmt. Jeg er ikke sikker på hvordan kvaliteten er pga jeg har ikke gått brukt det enda, men det kan virke som det er helt ok til den pengen(2200)

Link to comment
Share on other sites

Eventuelt blir det å kjøpe en ny lett dress uten kamo, åsså kjøpe ett sånt sett kamuflasje som du har utenfor dressen.
Jeg har brukt en del tid i terrenget nå i en X3M1 camodress type overtrekk. Denne er veldig lett og luftig (veier ca 600gr og tar plass som en trøye i sekken). Jeg bruker ikke noe spesiell jaktdress under, bare en vanlig fjellbukse samt en skibukse (vanntett og lydløs :) ) jeg hadde liggende; samt en brun fleecegenser under. Som fersk jeger har jeg ikke hatt råd til å kjøpe meg en skikkelig dress; emn ettersom jeg har en haug med sports- og friluftsklær liggende satser jeg på å bruke det med en relativt billig overtrekkscamo. Ut ifra det jeg har opplevd nå som jeg jeg har ligget og sett på rådyr i det siste er at dette fungerer veldig fint for en billig penge. Samtidig er det veldig lett/fort å ta av seg camoovertrekket og se ganske "vanlig" ut - et stort pluss der jeg skal jakte ettersom det er veldig mye folk i farten som ikke nødvendigvis alle liker jegere like mye.
Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har prøvd alle typer membran klær og skyr dem som pesten, blir altfor varme/klamme for meg(jakter elg med løshund) måtte pinadø finne igjen vadmelsdressen... bruker heller lårings og myk regnjakke hvis det regner mye, synes ikke det er værre enn al denne texen:)

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepoet har en dress som heter Veidemann. Den er laget av noe membranstoff og er lydløs. innvendig har den fleece jakke og bukse som man kan ta ut hvis det blir for varmt. Jeg er ikke sikker på hvordan kvaliteten er pga jeg har ikke gått brukt det enda, men det kan virke som det er helt ok til den pengen(2200)

 

 

Har den dressen fra Jaktdepoet, veldig fornøyd med den til nå :D

Har brukt den mest uten foret (fleece jakka og buksen).

Behagelig å ha på, ikke for varm (uten foret).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...