Jump to content

Forsikte S&W 686


barfoed

Recommended Posts

Det enkleste er å bestille følgende del fra e-gunparts:

http://www.e-gunparts.com/product.asp?chrProductSKU=322110&chrMasterModel=1980z17-6&idDept=230

 

Banke ut splinten som holder originalsiktet med en egnet dor (1,5mm tror jeg passer). Sette det nye siktet i sporet, og bruke hullet til splinten som jigg for å markere hvor hullet i det nye siktet skal sitte (siktet kommer uten hull til splinten). Så må du bore et hull vinkelrett gjennom forsiktet. Hvis du ikke har ødelagt splinten, er det deretter bare å bruke den til å feste det nye siktet med. Min erfaring er at det er vanskelig å finne en drivdor på 1.5mm, så det kan lønne seg å kjøpe drivdorsettet under samtidig:

 

http://www.e-gunparts.com/DisplayAd.asp?chrProductSKU=279950&chrSuperSKU=&MC=

 

Weigand sitt system er genialt. S&W 29/629 Classic har systemet fra fabrikk, og man kan veksle mellom forskjellige sikter med et håndgrep (Griper bare siktet litt hardt, skyver det bakover og opp, og man har tatt ut siktet, motsatt for å montere det igjen). Var en smal sak å bytte rampesiktet til et "Patridge"-sikte, spørsmålet er vel hvor ofta man har behov for å byttet forsiktet, for det vil koste litt å få frest bort originalkornfoten og deretter sølvloddet en Weigandfot på. Da ville jeg heller vurdert en Aristocrat-skinne, så fikk du et ordentlig baksikte også.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Weigand selger sikter i forskjellige høyder, S&W med splint selges bare i en høyde (det i linken jeg la ved i mitt forrige svar.). Hvis man planlegger å skyte svært tunge kuler (180-200 grains) i magnumhastigheter, så vil kanskje dette siktet være litt lavt. Munningsvippen som følger av tunge kuler i kombinasjon med høye hastigheter, gjør at for å treffe må løpsmunningen peke en god del under målet når skuddet avfyres. Man vil da få motsatt problem med lette kuler i normale hastigheter, medmindre man har et baksikte på revolveren som kan justeres mye i høyderetningen.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...