Jump to content

Skogsfugjakt i indre Østfold


Marve Almar

Recommended Posts

Vi er tre jegere som skal jakte ved Eidsberg/Marker området uka etter jaktstart. Leste en artikkel i villmarksliv fra Fjella i Østfold, der det ble skrytt fælt av bestanden av skogsfugl i området. Er det noen som har erfaring med skogsfugljakt i Østfoldtraktene? Hadde vært moro med en Tiur, men det er vel lite sansynlig som førstegangsjeger :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet i vestfjella i Aremark siden 1987, altså noe lenger sør og øst enn det du beskriver. Bestanden av skogfugl har variert endel gjennom årene. De første årene med reveskabb og lite rovvilt, var dette det reneste eldorado av fugleterreng. Massevis av orrfugl og storfugl, og en og annen jerpe også. De senere årene er det kanhende blitt noe mindre, men hos oss er det fortsatt en del fugl. Noe mer storfugl enn orrfugl er vel min bedømning, og kanskje særlig tiur. Problemet er at det kan være forbundet med en viss risiko å jakte med hund, pga at det er etablert et ulverevir i området.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Har en hytte i nærheten av lundeby i eidsberg, men har ikke klart og finne noe særlig med jakt-tilbud i nærheten.

 

Er det noen som har tips til hvor jeg kan finne skogsfugljakt?

På inatur.no så fant jeg bare uke/dagskort..

 

Tenker på sesongkort :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...