Jump to content

Gjenge feste forran Tikka t3


Recommended Posts

Hei. Noen tips til en enkel og grei måte å få festet skruen i stokken igjen?

Tikka plast stokk.. får ikke skruen til å sitte lengre. Tåler tydligvis dårlig å bli skutt med to-fot. Er vell ikke så rart, plastikk driit. Har prøvd litt med ett to-komponent lim, men det funka dårlig! Annet lim som kunne funket?

 

 

mvh Kim Brusveen

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg heller en ny gjennomgående festeskrue med maskingjenger, så setter du på ei stoppskive og mutter inni forskjeftet. Sportsforretninger med brukbart jaktrekvisitasortiment burde ha. Koster 30 kr eller no. Har måttet gjøre dette på en stokk selv.

 

Forbehold: nå har jeg aldri sett en T3 stokk uten resten av børsa inni, men den føles da i alle fall hul...

Link to comment
Share on other sites

Jepp, T3-plastikkstokken er hul (jeg har sett en T3-stokk uten resten av børsa inni ;) ). Og i en feit plastikktype som gir dårlig feste for lim. Jamt over en dårlig kombinasjon for skjærende gjenger som glipper i godset.

 

Uncle Mike lager reimfester med maskinskrue og kontramutter. Jeg brukte slike da jeg satte på ekstra reimfester på sida av stokken på T3'en min, sånn M98-style. Koster noen få tiere og funker som snus, jaffal med ei lita skive på innsida. Enkelt å lage høl for også, man bruker ca. 5 sek. med drillen og et passende bor.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer att plastikken i tikkaen er lei å få limet litt å sitte på, vi gjenget opp igjen og limte, men er fortsatt ikke helt fornøyd, så blir nok å borre og få inn no metall gjenger. Har noen en link til noe som kan funke greit?

Så ut som det var greit med plass til å få til no der ihvertfall:)

 

Takk for alle gode tips:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...