Jump to content

Manglende presisjon i cz 452 american 22 wmr


Mr Lasse

Recommended Posts

Har en cz 452 american i kal 22 wmr som jeg sliter med presisjonen i. Har prøvd endel varianter av cci og winchester ammunisjon men ikke klart å komme under 70 mm på 100 m. Dette er alt for dårlig i finkaliber der målet som regel er lite. Har prøvd å bytte kikkert, montasjer, gjort om avtrekket og pipa flyter fritt. Har fått i diverse ammunisjon i noen andre merker og med litt forskjellig kulevekt nå, men ikke rukket å prøve det ennå. Neste på programmet er bedding og lyddemper. Erfaringer anyone???

Link to comment
Share on other sites

7cm høres mye ut ja.

Min erfaring er at europeiske 22 mag våpen ofte liker eropeisk ammo.

Har aldri hatt så store utslag som deg, men jeg ville ofret et par pakker med RWS 22mag blyspiss. G-sport kjeden har solgt disse i mange år.

Veldig synd om du skulle forkaste en bra jakt patron fordi di rifle ikke vil samle.

De neste tingene du kan gjøre er å få kappet pipa og kronet munningen på nytt.

Men jeg ville kanskje ikke lagt for mye arbeid i rifla.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke tro på at det er kroningen i mitt tilfelle, da børsa ikke har gått mange skudd og ikke vært med på jakt. Kjøpte den i fjor og har egentlig aldri fått den til å gå. Har imidlertid allerede lagt en god del arbeid i den og vil helst slippe å bytte den inn. Brukte en god del tid på lakkfjerning og avtrekksjobb i vinter. Har ingen planer om å "forkaste" kaliberet med det første, men hvis den fortsatt ikke går etter at "alle muligheter" er prøvd lukter det kanskje 223.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...