Jump to content

Erfaringer type lokkefløyter på and??


vegardap

Recommended Posts

Lurte på om noen her inne hadde noen erfaringer med lokkefølyter til and. hvilken som er lett å bruke..

Ha akkurat invistert i ny cal 22lr. hvilken patron burde jeg bruke?

Eller skal jeg bare bruke 223??? der ikke hagla rekker frem??

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en lokkfløyte på XXL i fjor.

Prøvde den 2-3 gonger, og hver gang så klarte jeg å lokke til meg endene på skuddhold.

Så var førnøyd med den.

 

Hva den lokken heter, husker jeg ikke, men som sagt så kjøpte jeg den på XXL.

Link to comment
Share on other sites

Med den lille erfaringen jeg har på lokkejakt etter ender, så vil jeg absolutt anbefale et haglevåpen.

 

Kan sikkert være heldig å få de på vannet og skuddhold med salong eller 223, men ei hagle er langt mer anvendelig etter min mening. Tenk rikosjettfare.....

Link to comment
Share on other sites

Har ihvertfall sett HS (Hunte'r Specialties) fløyter til salgs på XXL.

Har selv en HS Bill Collector single reed, den funker. Double reed varianten er lettere å blåse.

Dette er billigfløyter. Skal du ha en annen kjent billig fløyte kan du bestille en Buck Gardner Double Nasty II på nett.

 

Du bør ha lokkefugler i tillegg om du skal få de helt inn / slå seg ned.

 

Søk på Duck calling på youtube for å se hvordan det gjøres, eller se rett på denne linken :http://www.youtube.com/watch?v=XQzkbs1YlI4

 

Dropp salongen spør du meg, om det ikke er helt vindstille og du har kontroll på avstand. Bruk ihvertfall ordentelig jaktammo.

 

Skyt heller de du får inn på 30 meter med hagle.

 

Ammo, Her anbefaler jeg helst Remington wingmaster #4 eller #6 over lokkefugler, Federal sine raske stålpatroner (black cloud, ultra-shock, speed-shock) i min 12-76 funker og. Bruk her #3

 

Av hva jeg har sett på andejakt har jeg dårlig! erfaring med vismuth

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...