Jump to content

min første salong rifle. :)


sinnsyk!

Recommended Posts

Hei, nå har jeg å bestefaren min bestemt oss for å kjøpe salong rifle som hovedsaklig skal brukes til jakt og skyting på 150m ++.

er 7-8 år siden vi hadde forrige salong rifla som var en eller annen 22. hornet. men sluttstykket sprakk i to og rifla ble solgt.

ingen av oss er helt opdatert på hva som er god å presis rifle nå for tiden. eneste kriterier er at det skal være mulig med kikkert, to-fot og lyddemper. og selvførgelig at det er 22. cal og prisen bør ikke være langt over 5000,-.

rifla kan godt være brukt så lenge det er god kvalitet.

 

håper noen kan hjelpe meg med å finne et godt våpen. :)

 

og for dere som lurte så skal IKKE våpenet brukes til noe ulovlig på NOEN måte!! så vær så snill og ikke spør om det engang. :) kun øvelses skyting og jakt på småvilt. :)

Link to comment
Share on other sites

Vell det å bruke 22lr til jakt på 100 meter ++ vil jeg si er ulovlig nok da verken presisjon eller krav til humanjakt vil være mulig på disse avstander. Snakker vil om en 22 av typen sentertenning snakker vi andre boller. Der vil patroner som 22 hornet, 222rem, 223rem og 22-250 rem være supre valg.

 

Merker som remington, tikka, howa og zastava vil ligge i din prisklasse. Ellers finnes det mye pent brukt.

Link to comment
Share on other sites

Hei hei, digg å få noen smell jern i hus :D

 

Jakt med 22Lr på over 100 meter er dristig, og ender som regel med at fugelen flakser videre skadet. Jeg skyter ikke på hold over 100meter med mi på vilt. Når det kommer til blinkskyting kan man jo strekke holdet en god del. Skal du ha en presist jern i 22Lr for lengere hold ville jeg ha gått for noe alla match rifle fra Anschütz :)

Link to comment
Share on other sites

blei litt missforståelse her. selvførgelig fyrer jeg ikke mot et dyr på over 100 meter med vanlig 22. lr. tenkte å skyte på blink på over 100 meter bare for moroskyld. skal jeg skyte på dyr så går jeg jo seff på så kort hold som mulig. men som mange andre i norges land så liker jeg å skyte blink på lengst mulig hold bare for å se om jeg klarer det. :mrgreen:

 

noen som kan finne link til en eller flere rifler som kan passe til mitt bruk.

 

syntes denne var fin :arrow:http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/salongrifler/cz-zkm-452-2e-varmint-22lr-9002777 ,eller :?:

 

NB! trenger ikke å være vanlig lr rifle. kan godt være hornet eller magnum.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...