Jump to content

Sliter med å finne ørepropper som ikke faller ut av øret..


jeger83

Recommended Posts

Har prøvd å bruke vanlige skumpropper i ørene under øreklokkene når jeg skyter, men problemet er at de alltid popper ut (faller ut) etter kort tid.

Finner ingen som passer og som sitter godt. Noen som har erfart det samme og som har funnet noe som fungerer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale plugger av denne typen.

De lages i ulike typer og av flere produsenter, men felles er at de har riller som blokkerer lyd godt og som hindrer proppen i å gli ut av øregangen. Jeg har pleid å kjøpe dem av vår leverandør av hørselsvern, men de fører ikke slikt lengre så nå må jeg prøve å finne tak i dem fra en eller annen nettbutikk. Du kan jo f.eks. sjekke hva Midway fører.

Link to comment
Share on other sites

Prøv ein modell som heiter hardcore. Den treng du dessutan berre ein av. Den er også så stor at sjansen for å finne den igjen for kvar gong du skal skyte, betrar seg radikalt.

 

NB! Den skal ikkje puttast i øyret, men skruast på tuppen av rifla.

 

Helsing ein som til slutt gav opp hørselvernet :?

Link to comment
Share on other sites

Jo, demper har man da også.

Men så var det de 19 andre skytterne på standplassen da...

 

Når jeg har vakt på riflebanen er det dobbel demping med både propper og tunge hørselvern det går i. Men så har jeg da også fremdeles perfekt hørsel på mine 40 år gamle ører. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Alle skumpropper sitter vel fast hvis man ruller dem mellom fingrene og stikker dem langt nok inn i øret. Funker fint for meg i alle fall. Bare pass på å ikke dytt de FOR langt inn. Jeg har sett folk som har fått behov for hjelp av en kamerat med leatherman for å få de ut :shock: Da har man dyttet LITT for mye:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...