Jump to content

Hva tror dere? Øreplugger, med filter


A.Helmersen

Recommended Posts

De fleste danske soldater er forsynet med plugs som er støbt til deres øre. De er forsynet med (som regel) 2 filtre. De adskiller sig fra dem du har set ved at de er tilpasset DIT øre. Derfor er de bedre og de generer ikke så meget. Det er også dem jeg har. De er lavet af Phonak og koster 1200- 1400 DKR. Det er jo en del mere end dem du har fundet.

Hvis de ikke generer dig (meget) under brug, er det nok et ok køb.

 

jes

Link to comment
Share on other sites

Hørselslaben på Stjørdal leverer forstøpte øreplugger,både tette og med filter,

Individuelt tilpasset,avtrykk av ørene dine,sitter mye bedre og mye mer behagelig enn

disse,priser 600,- for tette skyttepropper,de kan også lages med forskjellige filter,kjøpte meg på Villmarksmessa i Vikingeskipet og er strålende fornøyd :D

 

www.horselslaben.no

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk støpt mine hos dansken Lars Hageman, koster DKK 1000 med et filter som slipper gjennom lyd. Funker topp i hula i Moss selv når open skyttere brenner løs. Enn må gjøre avtale med han på forhånd før praktisk skyting stevne så tar han med seg remediene.

 

Sander på triggerfreeze.com som holder til i oslo støper også øreplugger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok kanskje at de ørepluggene til $30 er helt passive, altså uten batteri og elektronikk.

Hvis så er tilfelle betyr det at du ikke kan koble til radio, eller noe somhelst annet.

 

Jeg bruker selv noen passive øreplugger fra Surefire (Sonic Defender),

men disse bruker jeg da i tillegg til elektronisk hørselvern når jeg er på skytebanen.

På jakt bruker jeg lyddemper.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...