Jump to content

.22lr Pistol til ca. 2500-3000


laserl

Recommended Posts

Hei

 

Som dere ser av teksten over så lurer jeg på å skaffe meg en semiautomatisk blydispenser.

Ny eller brukt i dette pris området.

De jeg har sett på som noe å vurdere er S&W mod 22A (3000 ny hos Winge)

Pent brukt Buck Mark ligger rundt 2500-3000.

 

Noen som har gode forslag eller tips om noe annet? Åpen for det meste..

Link to comment
Share on other sites

High Standard. De har godt avtrekk, god presisjon og dukker opp for rundt 2000,- til 3000,- avhengig av utseende (noen har sikteskinne hvor siktene står fast, andre har baksiktet på en bro over sluttstykket og noen har baksiktet montert på sluttstykket). Grepet er veldig 1911 og den er meget enkel å atskille for puss.

 

victor.jpg

 

http://www.highstandard.com/guns.html

 

Vær obs på at det er laget kloner, og de har dårlig rykte. Stoeger lagde noen rustfrie en stund, og de skal være ok. De var også en periode de festet løpet med en skrue istedenfor trykk-knapp - disse skal du heller ikke kjøpe.

 

En enklere utgave her, ville prutet den ned en 500-lapp, eller ihvertfalll sørget for å få med en kartong med 5000 skudd:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22772544

 

Supermatic Citation til en veldig overkommelig pris - den har baksiktet på bro, og er fullstendig godt nok, men jeg synes Victoren med sikteskinne er penere, denne er antakelig ikke så pen - kan ha vært klubbvåpen:

http://www.vapensmed.no/documents/37.html

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

OIH: Takk Øystein, dette er sånne gode svar som jeg ønsket å få.

Det er jo så masse å velge i idenne prisklassen og det er vanskelig å vite hva

som er gode våpen, å hvilke som er overprisede klikk maskiner med stor egenspredning.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Pent brukt Buck Mark ligger rundt 2500-3000.

 

Noen som har gode forslag eller tips om noe annet? Åpen for det meste..

 

Buck Mark kalles i min klubb bare for Buckshit og det er treffende for dette våpen :D

 

En Ruger MK II el III og S&W A22 er et mye bedre valg.

 

Unique er også nevnt her, kan du få den for ca 3000.- så kjøp, du kommer aldri til å angre :D

Link to comment
Share on other sites

Buck Mark kalles i min klubb bare for Buckshit og det er treffende for dette våpen :D

 

Og så har du oss som aldri har hatt problemer med Buck Mark'en....og som, tatt tidlig skytterkarriere i betraktning, skøt ganske godt med den.

Så egentlig koker hele tråden ned til personlige meninger om forskjellige våpen og trådstarter er like langt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...