Jump to content

Remington 597 og presisjon


johsve

Recommended Posts

Hei :-) Jeg har en Rem.597 22LR som er kresen på ammo. Til nå har jeg kommet til at CCI Standard har best pressisjon men denne kan jeg ikke jekte med i og med at det ikke er hulspiss. Har prøvd de flaste typer hullspiss ammo, Elay, Remington, RWS, CCI, Winchester, Sako men ikke Lapua siden den ikke her vert tilgjengelig her hvor jeg bor. Har demontert og polert annleggs flater både i låskasse og magasin for å få gjevnere gange på sluttestykket og ungå kiling i magasinet. Etter dette samlet CCI Standard 50mm på 75m avst. Liker denne rifla godt siden den er relativt kort og lett og dermed lett å ha med seg i sakken tidlig i jakta. Er det noen som har gode råd om ammo og eller ting som jeg kan gjøre med rifla for å få bedre presisjon??

Link to comment
Share on other sites

hei :)

hadde en slik remington 597 22lr med varmint pipe etc,hadde seriøst samme problem som deg,og en hel rekke andre ting.

testa ALT av skudd,sammlinga lå på ca 60mm på de beste,hadde en zeiss conquest på den,jeg raspet ut litt av stokken under løpet for og vere sikker på att løpet lå fritt,og bedda børsa,ikke noe forbedring i de heletatt,testa en anna kikkert og montasjer same case :evil:

samt att utkasteren på rifla kastet annenvær tomhylse feil vei inn i kammeret istede for ut,hente att jeg fikk en tomhylse mellom sluttstykke og en ny patron som resulterte til att patronen exploderte sidelengs ut av rifla :evil: noe som gjorde att børsa mi var så langt fra halv auto:/ våpensmeden fatta ikke hvordan dette gikk til og hvorfor presisjon var så inni helvete ræva!

 

MEN!

jeg prøvde og holde tommlen på sluttstykke armen for og holde den tilbake slik att den ikke gikk bak og ladda(ikke vont)

da kom sammlinga ned på ca 30mm :lol: tror de må ligge noe i det med sluttstykke......

 

anyways børsa blir solgt til en som bare trengte deler etc for 700kr :lol::lol:

 

har ett 25 skudds banan magasin til 597 om du vil ha^^

Link to comment
Share on other sites

Hei har en slik 597 og her er noen hint ....

Som sagt ovenfor her frittliggende løp

Pass på å montere den lengste skruen bakerst ved låsekassa

og det som veldig ofte lager mateproblemer er hvis de små skruene til sleidestengene er for stramme...strammes inntill og løsne ca 1/4 turn

ved å polere disse stengene med feks. 2500 grid smergel øker funksjonaliteten betydelig

 

En Vq hammer og ekstracktor gjør også ting og tang bedre

På en greidag ang. han som holder i rifla skyter min 10 skudd i klistrelappen på 30 mtr.

og innenfor 3cm på 75m

For flere hint se på denne siden http://www.rimfirecentral.com/forums/fo ... .php?f=218

Mvh Tom

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
cci subsonic.. pass på at sluttstykket er skikkelig framme før du skyter.. bestill VQ 597 Target Hammer fra feks

 

http://www.hawktecharms.com/remington/597.htm

 

kom rett i postkasse relativt kvikt og gud hvor mye bedre avtrekket ble!

 

hva er det som er forskjell på denne hammeren og den orginale?

 

jeg prøvde meg på noe eget mikkmakk her om dagen, der er jo en fjær på hver side av denne hammeren, så jeg "koblet ut" den ene ved å legge "beinet" forran der den "tar spenntak", fjernet og disse to små foringene som sitter inne fjæra, avtrekket ble en drøm, men det varte ikke så lenge, det ble stadig mer og mer klikk, og etter det jeg kunne se så var det for at jeg hadde fjerna disse to styre foringene så hammeren ble stående i spenn, nå er disse foringene montert igjen, men fortsatt bare fjær på ene siden. Har ikke fått testskutt siste enda, så vet ikke om det fortsatt bare er klikk pga for svagt annslag, men det finner jeg vel ut etter ferien når det blir tid til å skyte igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...