Jump to content

Enkel vinterkamuflasje


oskar

Recommended Posts

Da jeg avtjente verneplikt for 13 år siden fikk vi utdelt såkalt vinterkamuflasje. Det var en tynn (stor) jakke of buske som var beregnet å ha utenpå feltuniformen. Er dette å få kjøpt i dag? Tenkte på Forsvarets overskuddslager, men de finnes vel ikke i sentrale strøk lenger.

Link to comment
Share on other sites

Den gamle bomull kamoen til forsvaret er helt lydløs ja, men den suger til seg fuktighet. Jeg benytter meg av den nye som jeg synes er mye bedre når det gjelder å holde fuktighet ute. Den bråker mer, men jeg er ikke plaget av at den bråker for mye. Jeg har vellykket sniket meg innpå både ryper, briter og amerikanere med den i felten. Jeg bruker også en liten bit med liggeunderlag som man putter i lommer på knærne, helt genialt når man sitter på kne i snøen.

Link to comment
Share on other sites

Gamle bomull kamoen er lydløs, trekker til seg lit fuktighet men bruk noe som er lit vantett under.

Liggeunderlag er nødvendig når det er snø, bra tips det der me liggeunderlag i knea njetnjet :D

Hadde di grønnejakt klera under uten det viste igjennom så jeg er kjempe fornøyd! :mrgreen:

Store og god, lett å tre utpå sko osv.

 

Se på prisen da, gratis forhold te det vi får i friluftsbutikkene! 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...