Jump to content

tennhetter


Recommended Posts

Det er som med alt annet av ladekomponenter; bytter du så mye som èn komponent ut fra dine ladninger fra før, så må du i det minste vurdere å redusere ladningen i starten for å se om det ikke blir store trykkforandringer.

 

Ekslosiver får du ikke kjøpt fra utlandet. Ikke i innlandet heller så lenge det dreier seg om postsendinger.

 

..Vel. Hvis du betaler skjorter for frakt med egen følgebil med brannstige, så kan du få det sendt i posten her hjemme. :mrgreen:

 

Endret innlegget "noe" av undertegnede på grunn av at jeg ikke var våken nok til å oppdage at det dreide seg om hagleladning

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk nesten 10 000 tennhetter til hagle for litt siden. Er CCI hetter, 209. Problemet er bare at disse er fra slutten av 70, begynnelsen av 80 tallet. Er lagret tørt, og i stabil temp. Lurer ille på om disse kan brukes.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ifølge flere amerikanske kilder er det trygt å bytte hette i en ladning oppgitt med Federal hetter pga at disse er de kraftigste på markedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

de fleste ladningene jeg har funnet med vv krutt bruker federal 20 hette,men denne hetta ser ut til å være vanskelig å oppdrive her i landet.. noen som vet hvor jeg kan få tak i de?

har fått tak i en haug med remington sts hetter.. kan disse brukes istedet for federal?

vet det sies at man aldri skal bytte ut noen komponenter, men hva ville dere gjort?

i de fleste ladedata jeg har funnet med andre krutt så gir remington lavere trykk enn federal...

Link to comment
Share on other sites

Mens man snakker tennhetter:

 

I boka Haglpatronen og Haglskuddet av Kjell Løvold, nevner han en tysk type tennhetter, Gevelot eller Zündung VI.

Løvold nevner at disse hettene er litt dyrere i produksjon og utstyrt med en ekstra kopp innvendig = tettere.

 

Disse hettene er nå av eldre årgang, men jeg lurte på om noen har liggende noe?

 

Skulle absolutt ha hatt tak i noen til et prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...