Jump to content

Sig Sauer P226


Goldcup

Recommended Posts

Feriepenger og skattepenger er på veg, og med det kommer også lysta på noe nytt... 8) Denne gangen en 9mm. For en god stund siden fikk jeg prøvd en Sig P226 X-Six black & white Mastershop edition, og den opplevelsen har jeg ikke glemt! :shock:

Her om dagen hørte jeg et rykte om at Sig Sauer sliter økonomisk, og at på grunn av dette var et kjøp av et slikt våpen ikke å anbefale. Om det skulle gå riktig galt ville det kunne bety problemer med deler senere. Er det noe hold i denne uttalelsen??

 

Er det noen som har erfaringer med både X-Six og X-Five, og som kan si noe om forskjellene på disse? Våpenet vil bli brukt til klassen militær, og rekreasjonsskyting.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en X-SIX, og har skutt en del feltkonkurranser med den. Og vi begynner å bli skikkelig gode venner.

 

Den er en relativt stor og tung pistol, og selv om P226’ene er kjent for et stort grep, sitter X-six’en godt i klypa, selv på meg som har medium størrelse hender. Den er litt i glatteste laget på baksiden av grepet så jeg har satt på en stripe med grip-tape der.

 

Jeg skytter ladninger som ligger på ca 138 i faktor, noe som i Sig’n kjennes mer som slappe revolverfelt ladninger en hissig 9mm.

 

Når det gjelder funksjoner osv. så har jeg skutt 7-800 skudd så langt, uten et eneste hikk.

Det eneste jeg har hatt problemer med var at den justerbare avtrekkeren løsnet. Det viste seg at den var ødelagt tideligere, og at selgeren hadde prøvd å fikse den på en dum måte.

Selve avtrekket er rent og fint, og jeg var ikke helt fortrolig med den noe runde avtrekkeren til å begynne med, men nå ofrer jeg den ikke en tanke, utover at den og jeg sammen klarer å dra av noen pene skudd i ny og ne.

 

Egentlig har jeg lyst til å bestille en custom bygd SVI Infinity, men må nok bare innse at selv om Sig’n ikke er like sexy, så er det en forbannet god pistol, og siden den alltid gjør jobben sin slik den skal, så er det opp til undertegnede å sørge for at de siste 2-3 skuddene havner der de skal slik at løypa blir fylt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo sant...Med finanskrise og greier, så sliter vel også våpenprodusenter. Da er det vel ingen grunn til å legge så stor vekt på det ryktet jeg hørte da.

 

Skjønner du er fornøyd med din Lærlingen? Har du prøvd en X-Five og sammenlignet med den du har?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd X-Five, men kan ikke tenke meg at utover den ekstra vekten og siktelinjen X-Six’n har så er de identiske.

Har ofte tenkt at X-five hadde holdt i lange baner, men på de lengre holdene er den ekstra siktelinjen god å ha.

 

Ja jeg er fornøyd, og finner ingen grunn til å bytte til noe mer fancy(dessverre).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...