Jump to content

Bilbur til Gordonsetter. Størrelse?


strafix

Recommended Posts

Kan anbefale plastbur istede for disse av netting, buret kan godt være litt trangt når du skal ha det i bil.

Har et fra vari kennel og jeg er fornøyd med det, disse er godkjent for flyfrakt også, mitt er ca 1 meter langt, men jeg tenker du greier deg med et på 90x60 ca, for hannhund. Husk på å sikkre buret i bil...

Link to comment
Share on other sites

Plastburet jeg har er fryktelig stort, sett i forhold til størrelsen ihvertfall(hvis det gir noen mening...). Et nettingbur med skråvegg er praktisk i bilen, man får utnyttet plassen godt. Felleskjøpet selger disse. Størrelse? Stort nok til at bikkja kommer seg inn, og får lagt seg ned.

 

Men for all del: Bigger is better!

Link to comment
Share on other sites

Men for all del: Bigger is better!

 

Egentlig ikke helt enig..

Har selv et forholdsvis stort nettingbur i bilen min,og jeg syns det blir litt stress på bikkja da buret er stort nok til at hu kan sitte oppreist og glana ut under kjøreturen..

Har også brukt mindre bur i bilen,og da legger bikkja seg pent ned,og blir liggende...

Det er ihvertfall min oppfatning,og bikkja har ikke vont av og ligge nede i buret,selv på lengre turer.

(heller tvert om,Og det trur jeg faktisk bikkja synes også) :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

Egentlig ikke helt enig..

Har selv et forholdsvis stort nettingbur i bilen min,og jeg syns det blir litt stress på bikkja da buret er stort nok til at hu kan sitte oppreist og glana ut under kjøreturen..

Har også brukt mindre bur i bilen,og da legger bikkja seg pent ned,og blir liggende...

Det er ihvertfall min oppfatning,og bikkja har ikke vont av og ligge nede i buret,selv på lengre turer.

(heller tvert om,Og det trur jeg faktisk bikkja synes også) :wink:

Helt enig, har selv fire bikjer og har den erfaringa at et stort bur bare lager mere stress for bikja.

Støtter den med bruken av Vari kennel bur, lette,solide og en lek og holde rein, de tar litt plass men fordelene oppveier for det.

Link to comment
Share on other sites

Hypr og hundebur er noe for seg selv.

Vurderte LEEENGE hva slags bur jeg skulle ha i bilen - deriblant størrelse.

Hvor stor er denne gordonsetteren din?

 

Bilburet skal være stort nok til at hunden får reist seg, snudd seg og lagt seg.

Til schweizerstøveren min brukte jeg vanlig standard nettingbur i bilen (2 skrå vegger, 92 cm på langsida). Helt greit, og god nok plass. Mor har brukt buret som er en str mindre til sin engelsksetter, men det er etter min mening alt for lite. Dem skal ikke ha det for trangt heller. Det jeg synes at en også må tenke over er hvis en får en bil rævva, og bakparten blir innklemt. Hva skjer med disse nettingburene??

 

Jeg valgte å gå for det TÜV-godkjente buret Variocage fra Mimsafe (http://www.mim.se). Dem koster litt, men jeg ser det som ei billig forsikring sett i forhold til at bikkja skal bli smadra/spidda/klemt eller hva som måtte skje, fordi jeg er gnien. Selv har vi nye, fine biler med kollisjonsputer i alle retninger - men mest av alt fortjener vel hunden å ha det trygt og sikkert i bilen! Variocageburet har jeg dobbelt i str. medium. Fint med disse burene er at de er justerbare i lengden, så de er enkle å tilpasse bilen. Buret er 92,5 cm bredt, dobbelt - ca 45 cm bredt i hver "bås". Dette passer fint til både schweizerstøver (liten og stor), og til min lille elghund. Til engelsksetteren til mor (som er rimelig høg - antar godt over 65 cm) er buret litt trangt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...