Jump to content

Råflaks eller ??


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg har prøvd min Dan wesson 357 Supermagnum

på ei riflebane, skøyt på 100 meters hold.

Først skøyt jeg på ei papirskive pga at jeg ikke var helt sikker på om siktene var stilt riktig, men det var ingen til å anvise. Det siste skuddet jeg hadde igjen avfyrte jeg mot en skive med elektronisk anvisning.

 

DW_100M.jpg

 

Jeg skøyt med kikkertsikte og underlag.

Link to comment
Share on other sites

Dan Wesson med 8" løp i kaliber 357 supermagnum/maximum skal jo samle 15mm på 100 meters hold visstnok. Jeg hadde bare sikta inn den med laser av den typen en stikker i i munningen på våpenet, så skrudde jeg til siktet var sentrert og skrudde det ned 3cm ( husker ikke antall klikk, men mitt sikte går 1,5 tomme@100 meter per klikk )

 

Jeg gjorde ikke noe anna en at jeg hadde siktet på forstørrelse 4x la krysset midt i og klemte sakte.

Det var ett par av de inngrodde riflegubbene som så og si fikk akutt hakefall ja.

 

Jeg skal nok på riflebana mer med den der. :D

Ladningen jeg bruker er 180gr TMJ Speer kule, 18gr VV N110.

Link to comment
Share on other sites

Dønn senter med en revolver på 100m. Har sett mange som ikke klarer det liggende med rifle og reim engang.. :)

 

ikke for og skryte men fikk en slik en med børsa første gang jeg prøvde! (nybegyner flaks x100 sikkert :lol: )

Link to comment
Share on other sites

I klubben min er det alltid noen som er og prøver seg med revolveren,på elgen under elgskytingen.

Vi får ikke skyte på elektronikken, til vanlig, men på torsdag i forrige uke fikk jeg aller nådigst skyte 3 skudd med Mag 2 revolveren.

Var ikke like bra som vist på bildet over men det holdt godt til prøven og til at det ble snakket om i lang tid etterpå...

 

Benyttet anledningen til å lufte frempå om jakt med håndvåpen, siden de tydligvis gikk ann å skyte mye bedre enn etablerte elgjegre med store siktetuter og magnum kalibre.

 

Men å banne i kirka, var bare søndagsskole iforhold til vilket oppstyr og kalibre på kommentarer som kom etter den kommentaren. . .

(er det rart det er krig)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...