Jump to content

Kan dette være engangsskutte hylser?


ASi

Recommended Posts

Jeg har fått endel ladeutstyr. Med på lasset fulgte det en liten stamp med hylser til 6,5x55.

Det ble opplyst om at disse var engangsskutte. Hylsene er sikkert 20 år gamle.

Jeg forstår selvfølgelig det kan være vanskelig å si om hylser kan være engangsskutte, men ble disse levert originalt med blanke hetter? Det er boxerhetter på disse. Kunne også fått en stamp ranohylser med berdanhetter, men disse er vel ukurante.

 

Jeg hadde håpet at disse hylsene skulle være omsettelig på ett eller annet vis. Helst byttet dem til 30-06.

 

6,5hylser.jpg

6,5hylser2.jpg

6,5hylser3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja de kan være engangsskutte. Er det en R på tennhetta så er de vel engangsskutte.

hylsene er fra perioden 1990-1995 mener jeg. (ser ut som utdragerrilla er "smal", da er hylsene fra 90-93, er utdragerrilla "bred" så er de fra 93-95, vanskelig å se på bildet med de ser ut som "smal utdragerrille.)

Så hylsene er 15-20 år gamle.

RA brukte blank hette på boxer ammoen sin ja.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Kommer alltid raske gode svar fra Høggern :D

Skal veie hvor mye det er, er nok noen tusen i den stampen. Legger de ut i handelskammeret, der vil det vise seg om noen kan være interessert.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge hetta er merka R så kan man iallefall gå ut fra at de er engangsskutte, her er det et usikkerhetsmoment, jeg husker ikke hvor lenge RA merket hettene med R på fabrikkammo(når/om de slutta med det på 90 tallet husker jeg ikke).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...