Jump to content

Bryning


Olerus

Recommended Posts

Ugjevn bryning kan hende, men jeg har også forsøkt å bryne bare dette området uten ønsket effekt....

Bruker diamnatbryne. Er litt uvant med det, men prøver å være nøye/lære meg. Det er dessuten første gang jeg bryner den og den er nesten ikke brukt...

 

Har vel ødelagt'n da sikkert... :lol:

Link to comment
Share on other sites

I tillegg, så har Helle knivblad som regel lamainerte blad. Der er eggstålet hardere og tar lenger tid å slipe opp enn resten av stålet. Så du må jobbe litt hardere med deg.

Ellers så er diamant bryne, veldig bra. Har et DMT sjølv og er kjempefornøyd med dette.. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Sitter her å prøver ut et nyinnkjøpt Lansky-sett. "Offeret" er denne;

 

crkt_bridger_2002_lrg.jpg

 

En CRKT Bridger2002. Innerste halvdel av bladet blir lynkavss, men fremme i "svingen" blir det ikke noe fres over sakene. Har slipt den til 25grader hele veien med jiggen festet ca 2/3 fremme på bladet.

 

Hva gjør jeg feil?

Link to comment
Share on other sites

Hepp Chiefen. Som regel så er problemet med slike jigger, at du ikkje får med deg eggen, der som den buer seg. Så som regel, må du kanskje endre vinkelen litt i buen, og trur detl er større vinkel der. Så ta buen med litt større vinkel og kanskje også gram mot spissen.

Eg også har som regel mest problemer i det området der når eg sliper knivene mine.

Kanskje også du bør prøva å¨endre festet på jiggen, når du tar buen. Eg har ikkje prøvd dei jiggene der, så eg er ikkje heilt sikker på akkurat kor du skal feste det, når du sliper den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...