Jump to content

Ruger Airhawk .177 vs. Diana Mod. Panther 21


H-K

Recommended Posts

Her er det en som har dette Ruger Airhawk:

 

http://dittnettsted.com/forum/forums/pu ... f=87&t=293

 

Mener kjøper er god fornøyd med luftgeværet i forhold til pris.

 

Luftgeværet ble kjøpt hos Nettsport på tilbud for 1449kr.

 

Diana mod 21 Panther vil jeg tro er en god del svakere, men har fått en del skryt:

 

http://www.reviewcentre.com/reviews111498.html

 

http://www.diana-airguns.de/index.php?i ... height=768

 

Generelt har Diana luftvåpen av god kvalitet.

 

Det er lett å få fatt i deler til Diana også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt happy for at Dianaen "bare" har 175 m/sek. Finnes det andre Diana som har høyere kulehastighet, eller er 175 m/sek godt nok?

Tenker på å skyte på blink, 50-100 meter avstand :).

 

Fjerna litt tekst her, det er ikkje lovlig å jakte eller skyte dyr med luftgevær, og det skal heller ikkje legge ut verken info eller ytringer om at dette skal foregå !! Mauser68

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Diana er uten tvil beste valget og ja, det finnes hissigere modeller av Diana som 48/52/54/350 osv som nok vil være bedre egnet hvis det er snakk om hold over 35m. Prisen vil nok bli høyere hvis du går for noe slikt, evt har toolfarm kina kopier av anerkjente europeiske modeller til hyggelig pris.

Kråke? Jakt med luft er totalforbudt i Norge og du vil nok få en krass kommentar fra moderatorer, som fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på pris, falt jeg pladask for denne Gamo Nitroen. Koster bare 100,- mer en Dianaen.

Jeg har hørt at Gamo-riflene er kjent for kvalitet, så jeg tror jeg går for den. Dere som har erfaring med luftskyting, ville dette være en lurt valg? Skal som sagt skyte på blink, helst 50-100 meter avstand :).

 

-HK

Link to comment
Share on other sites

Til den prisen er det ikke et ille kjøp, men se deg for all del ikke blind på utgangshastighet, presisjon kommer ikke i samme pakke til den prisen, slik er det bare.

Om du kan tune luftvåpen så er det en helt annen sak, men siden du er ny til hobbyen så tror jeg ikke det er et alternativ og du vil få mye mer glede av et gevær av litt høyere kvalitet fra starten av.

Når det rister som en vinkelsliper med kast i skiva i skuddøyeblikket og det sier spjooooiiinnggggkræsbang så er det ikke det helt store, spesielt kjedelig når du treffer bare på hvert tiende skudd.

Du må også regne med at en kikkert av slik kvalitet kan havarere innen rimelig kort tid på ei slik børse..

 

100 meter går aldeles utmerket med luftgevær, men om du sprer 15cm på 40 meter er det bare å glemme det på 100.

 

Skal du ha et luftgevær som du skal skyte på blink med fra 50 til 100 meter så må du opp i en 3-4000,-

 

Viss det er nok å treffe en brusflaske av og til på det holdet så er det bare å kjøpe i vei, men pass på å kjøp deg tunge kuler som Jsb Exact Heavy, H&N Barracuda,

Crosman Premier Magnum e.l. så du i det hele tatt har en sjangs til å treffe. De Gamo PBA kulene må du for all del ikke kaste bort penger på.

Link to comment
Share on other sites

Her er en anmeldelse av Gamoen. Det du sa LongRange, blir presisert i artikkelen.

Med blink mener jeg brusflasker og slik, ja :). De gangene jeg planlegger å skyte på blinkskiver, så står jeg mest sannsynlig mye nærmere.

Jeg kommer nok til å skifte kikkert så snart det blir aktuelt.

 

Tusen takk for hjelp fra dere alle! Setter pris på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det LongRange skriver er helt riktig, det som er uriktig er oppgitt utgangshastighet på Dianaen, den går ikke mer enn knappe 160 m/sek med "vanlige" kuler, men den er mer presis enn Rugeren. Derimot er Rugeren MYE kraftigere og mer enn godt nok egnet til plinking på mål større enn sukkerbiter. Avtrekket på Rugeren er justerbart, på Diana Panter får du ei lita fjær du kan pusle litt med, totalt udugelig. Panteren er en barnegevær, lett, kort og veldig plastik, akkurat som de aller fleste fra f.eks Gamo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...